Załącznik nr 1
do Zarządzenia Dyrektora Nr 10/2014 z dnia 27 lutego 2014 r. Regulamin rekrutacji do Szkoły Podstawowej w Światkach -zasady, tryb, postępowanie, dokumentacja Podstawy prawne: 1. Rozdział 2 a ustawy z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r., poz. 7). 2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz.U. Nr 61, poz. 624 z późn zm.). 3. Ustawa z dnia 9 grudnia 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U. 1. Statut Szkoły Podstawowej w Świątkach. 2. Ustawa z dnia 27 czerwca 1997 r. o służbie medycyny pracy ( Dz.U. z 2004 r., Nr 125, poz. 1317 ze zm.) 3. Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 11 sierpnia 2010 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych lub wyższych, uczniów tych szkół, studentów i uczestników studiów doktoranckich (Dz. U. nr 155, poz. 1045, z późn. zm.). 4. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 roku w sprawie warunków i sposobu oceniana, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562 z późn. zm.). 5. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 roku w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U. Nr 97, poz. 624, z późn. zm.). Rozdział I Postanowienia ogólne § 1. 1. Regulamin nie dotyczy przyjęcia kandydata do szkoły w trakcie roku szkolnego. 2. Zapisy Regulamin Rekrutacji do Szkoły Podstawowej w Świątkach”, zwany dalej „Regulaminem”, określa ogólne zasady przyjmowania kandydatów do szkoły, tryb postępowania rekrutacyjnego, kryteria naboru, rodzaj dokumentów niezbędnych w postępowaniu rekrutacyjnym oraz zakres uprawnień i obowiązków Komisji Rekrutacyjnej. Regulamin stosuje się do kandydatów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, których rodzice ubiegają się o przyjęcie dziecka do Szkoły , ze względu na to, że szkoła jest publiczną placówką ogólnodostępną. 3. Rejestracja kandydatów do szkoły odbywa się bezpośrednio w szkole. 4. Rekrutacja do szkoły prowadzona jest na wolne miejsca. Informację o liczbie wolnych miejsc na dany rok szkolny podaje do publicznej wiadomości dyrektor szkoły. Informacja umieszczana jest na stronie http://spswiatki.edu.pl oraz 5. Dyrektor szkoły podaje do publicznej wiadomości w formie ogłoszonego komunikatu informacje o terminie rekrutacji, kryteriach, wymaganych dokumentach i warunkach przyjęcia dziecka do przedszkola. Komunikat jest publikowany na stronie http://spswiatki.edu.pl oraz 6. Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza Komisja Rekrutacyjna, powoływana przez dyrektora szkoły. 7. Szkoła prowadzi nabór w oparciu o zasadę powszechnej dostępności. 8. Postanowienia niniejszego regulaminu dotyczą wniosków, w których wskazano Szkołę Podstawową w Świątkach jako szkołę pierwszego wyboru. § 2. 1. Ilekroć w regulaminie jest mowa o: 1) szkole – należy rozumieć Szkoła Podstawowa w Świątkach; 2) dyrektorze – należy rozumieć Dyrektora Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Świątkach; 3) Komisji Rekrutacyjnej – należy rozumieć komisję powołaną przez dyrektora w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego; 4) kryteriach – należy przez to rozumieć kryteria określone w statucie szkoły; 5) liście przyjętych – należy przez to rozumieć listę kandydatów, którzy zostali zakwalifikowani przez Komisję Rekrutacyjną i złożyli wymagane dokumenty we właściwym czasie; 6) liście nieprzyjętych – należy rozumieć listę kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia z powodu braków formalnych w dokumentacji rekrutacyjnej lub z powodu otrzymania niżej liczby punktów, niż minimalna wartość kwalifikująca do przyjęcia; 7) wniosek o przyjęcie – należy rozumieć dokument opracowany na potrzeby rekrutacji do Szkoły Podstawowej w Świątkach. Rozdział II Zasady rekrutacji § 3. 1. Do szkoły w roku szkolnym 2014/15 przyjmowane są: 1) dzieci urodzone w okresie od 1 stycznia do 31 czerwca 2008 r.; 2) dzieci w wieku 5 lat na wniosek rodzica. Wymagana jest opinia Poradni PP; 3) dzieci urodzone w roku 2007. 2. Podstawą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest złożenie zgłoszenia (dotyczy dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły) lub wniosku, który można pobrać ze strony internetowej szkoły lub bezpośrednio w placówce od dnia 28 lutego – dotyczy dzieci spoza obwodu. 3. Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane. 4. Wnioski niekompletne, wypełnione nieprawidłowo nie będą rozpatrywane. 5. W przypadku składania wniosków o przyjęcie do większej liczby placówek, rodzic określa preferencje co do kolejności przyjęcia. § 4. 1. Postępowanie rekrutacyjne składa się z następujących etapów: 1) zarejestrowanie bezpośrednie kandydata w sekretariacie szkoły; 2) postępowanie rekrutacyjne przeprowadzane przez Komisję Rekrutacyjną; 3) podanie do publicznej wiadomości, poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły; 4) postępowanie odwoławcze; 5) postępowanie uzupełniające, w przypadku, gdy po przeprowadzeniu podstawowej rekrutacji szkoła dysponuje nadal wolnymi miejscami. § 5. 1. Do szkoły przyjmuje się „z urzędu” kandydatów zamieszkałych w obwodzie szkoły. 2. W przypadku, gdy po przyjęciu kandydatów z obwodu są wolne miejsca w szkole Komisja Rekrutacyjna przeprowadza postępowanie rekrutacyjne na podstawie kryteriów określonych w Regulaminie rekrutacji. 4.W rekrutacji uzupełniającej uwzględnia się następujące kryteria ustalone przez dyrektora zespołu w porozumieniu z wójtem gminy. 1) Dziecko posiada rodzeństwo w szkole – 20 pkt, 2) Dziecko uczęszczało do szkoły– kontynuacja nauki – 40 pkt 3) Szkoła znajduje się w pobliżu miejsca pracy rodzica – 30 pkt, 4) Rodzic dziecka jest absolwentem szkoły– 15 pkt, 5. Publikacja wyników naboru odbędzie się w terminie 14 dni od zakończeniu prac Komisji Rekrutacyjnej, jednak nie później niż do poprzez zamieszczenie list osób przyjętych i nieprzyjętych do szkoły na tablicy ogłoszeń. 6. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal posiada wolne miejsca, przeprowadza się postępowanie uzupełniające, które kończy się z dniem ostatnim miesiąca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne. Postępowanie uzupełniające przeprowadza się na zasadach określonych w tym rozdziale. Rozdział III Harmonogram rekrutacji § 4 Poszczególne etapy postępowania rekrutacyjnego będą odbywały się w następujących terminach: 1. Od 3 marca – do 24 marca – składanie zgłoszeń i wniosków w sekretariacie szkoły. 2. Od 25 marca – do 31 marca – obrady Komisji Rekrutacyjnej 3. 10 kwietnia wywieszenie list uczniów klas pierwszych i przyjętych i dzieci nieprzyjętych. Rozdział IV Wymagana dokumentacja na potrzeby rekrutacji § 6. 1. Podstawą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest złożenie wniosku 2. Wniosek pobiera się bezpośrednio z sekretariatu lub strony http://spswiatki.edu.pl/ 3. Wypełniony wniosek wraz z załącznikami składa się we wskazanym terminie do dyrektora szkoły pierwszego wyboru. 4. Do wniosku załącza się: 1) Opinie poradni psychologiczno-pedagogicznej 2) Orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej. 3) Oświadczenia rodziców/ prawnych opiekunów 5. Dokumenty, o których mowa w § 6 ust. 4 pkt 1 i 2. składa się w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a §1 Kpa odpisu lub wyciągu z dokumentu, a także w postaci kopii poświadczonej za zgodność 6. Oświadczenia, o których mowa w § 6 ust. 4 pkt 3 składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań”. 7. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może żądać od rodziców/ opiekunów dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach. Przewodniczący wskazuje termin dostarczenia żądanych potwierdzeń. 8. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może zwrócić się do wójta właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata o potwierdzenie okoliczności przedstawionych w oświadczeniach rodzica/opiekuna. Oświadczenie 9. Odmowa przedłożenia dokumentów, o które zwrócił się Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej jest równoznaczna z rezygnacją z udziału w rekrutacji, natomiast odmowa dostarczenia innych dokumentów pozbawia możliwości korzystania z pierwszeństwa przyjęcia określonego w kryteriach naboru. Rozdział V Procedura odwoławcza § 7. 1. W terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych 2. Uzasadnienie sporządza komisja Rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia wystąpienia 3. Rodzic kandydata, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia może wnieść do dyrektora przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej. Obowiązuje forma pisemna. 4. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej 5. Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego. Rozdział VI Przepisy przejściowe i postanowienia końcowe § 9. 1. Zmiany do Regulaminu wprowadzane są na zasadach obowiązujących przy jego wprowadzeniu. 2. Regulamin obowiązują z dniem wydania zarządzenia dyrektora o jego wprowadzeniu
z 2013 r., poz.135)
W tym przypadku decyzję o przyjęciu do szkoły podejmuje dyrektor szkoły.
na tablicy ogłoszeń w holu głównym. Informacja podawana jest do 28 lutego.
na tablicy ogłoszeń w holu głównym.
o przyjęcie do szkoły wraz z wymaganymi załącznikami.
z oryginałem przez rodzica kandydata.
o samotnym wychowywaniu dziecka może być zweryfikowane w drodze wywiadu, o którym mowa w art. 23 ust. 4a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.
i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata/opiekun może wystąpić do komisji Rekrutacyjnej z pisemnym wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.
z wnioskiem o uzasadnienie.
w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.