1. Podstawa prawna:
-
Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t. j. Dz. U. z 2020 r. poz. 463 z pozn. zm.)
-
Ustawa z dnia 25 lutrgo 1964 r. - Kodeks rodzinny i opiekunczy (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 2086.)
-
Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o oplacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000 z pozn. zm.)
2. Wymagane dokumenty:
-
Karta zgonu wystawiona przez lekarza lub zaklad sluzby zdrowia
-
Dowod osobisty osoby zmarlej
-
Dowod osobisty lub paszport osoby zglaszajacej
3. Oplaty:
Sporzadzenie aktu zgonu wolne jest od oplaty skarbowej. Pierwszy odpis wydawany po sporzadzeniu jest bezplatnie
-
Oplata skarbowa za 1 odpis skrocony -22 zl
-
Oplata skarbowa za 1 odpis zupelny - 33 zl
4. Termin i sposob zalatwienia sprawy:
-
Zgloszenia zgonu, ktory nastapil na terenie Gminy Swiatki nalezy dokonac w terminie 3 dni od daty zgonu. Jezeli zgon nastapil w wyniku choroby zakaznej zgon nalezy zglosic w ciagu 24 godzin.
-
Zgloszenia zgonu dokonuje sie w urzedzie stanu cywilnego wlasciwym terytorialnie dla miejsca zgonu osoby zmarlej.
-
Akt zgonu sporzadzany jest w dniu zgloszenia. Po sporzadzeniu wydawany jest 1 egzemplarz odpisu skroconego aktu zgonu.
5. Tryb odwolawczy:
Nie wystepuje.
6. Miejsce zalatwienia sprawy:
Urzad Gminy w Swiatkach, 11-008 Swiatki 87
Urzad Stanu Cywilnego, pok. nr 6.
7. Uwagi:
Informacja o sporzadzeniu aktu zgonu jest automatycznie przekazywana do rejestru PESEL i od razu dostepna dla organow ewidencji ludnosci oraz organow wlasciwych w sprawach dowodow osobistych.