W związku z ogłoszeniem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2 na podstawie § 21 i 22 RozporządzeniaRady Ministrów z dnia 6 maja 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 861)ogłaszam, że:

1. Praca Urzędu Gminy w Świątkach podlega ograniczeniom polegającym na wykonywaniu wyłącznie zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom.
2. Zabrania się przebywania interesantów w pomieszczeniach Urzędu Gminy w Świątkach, za wyjątkiem wyznaczonego miejsca do obsługi interesantów w holu
wejściowym.
3. Ograniczenia określone w ust. 2 nie stosuje się do:
1) dziecka do ukończenia 13. roku życia;
2) osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności, osoby z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności, osoby z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego
lub osoby, która ze względu na stan zdrowia nie może poruszać się samodzielnie;
3) osoby o ograniczonej możliwości prowadzenia własnych spraw w urzędzie;
4) osoby wymagającej pomocy tłumacza;
5) innej osoby, w przypadkach wynikających z odrębnych przepisów.
3. Do zadań, o których mowa w ust. 1, zalicza się w szczególności sprawy z zakresu:
1) rejestracji stanu cywilnego;
2) ewidencji ludności i dowodów osobistych;
3) pomocy społecznej;
4) świadczenia usług komunalnych;
5) budownictwa oraz planowania i zagospodarowania przestrzennego, w tym dotyczące:
a) decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wydawanych na podstawie ustawy z dnia
27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2021 r. poz. 741 i 784);
b) decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wydawanej na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji
inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1363 oraz z 2021 r. poz. 784);
c) decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej wydawanej na podstawie ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 1043, 1378
i 1778 oraz z 2021 r. poz. 780 i 784);
6) ochrony środowiska, w tym dotyczące:
a) decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji wydawanej na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 247 i 784);
b) decyzji zezwalającej na usunięcie drzew lub krzewów wydawanej na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2020 r. poz. 55, 471
i 1378);
c) wydawania zezwoleń na przetwarzanie odpadów, zezwoleń na zbieranie odpadów, decyzji o uznaniu przedmiotu lub substancji za produkt uboczny oraz decyzji
o odmowie uznania przedmiotu lub substancji za produkt ubocz-ny, na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 i 784);
d) decyzji dotyczących pozwoleń zintegrowanych na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r. poz. 1219, 1378, 1565,
2127 i 2338 oraz z 2021 r. poz. 802);
e) zgłoszenia instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko, na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. –
Prawo ochrony środowiska;
7) korzystania z wód, w zakresie zgody wodnoprawnej wydawanej na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (Dz. U. z 2021 r. poz. 624
i 784);
8) przebudowy lub remontu infrastruktury telekomunikacyjnej istniejącej w pasie drogowym drogi publicznej, lokalizowania infrastruktury telekomunikacyjnej
w pasie drogowym drogi publicznej, udostępnienia przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu kanału technologicznego oraz zajęcia pasa drogowego drogi
publicznej w celu umieszczenia w nim infrastruktury telekomunikacyjnej lub prowadzenia robót w tym pasie dotyczących infrastruktury
telekomunikacyjnej, o których mowa w art. 38–40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 470, 471, 1087 i 2338 oraz
z 2021 r. poz. 54 i 720).
4. Jednocześnie zachęcam Państwa do załatwiania spraw poprzez kontakt telefoniczny: (896169883), mailowo (gmina@swiatki.pl), Platformę ePUAP
(adres skrytki: 2814122/skrytka) oraz portal e-Urząd: https://euslugi.swiatki.pl
5. Zachęcam również do dokonywania płatności w formie bezgotówkowej za pomocą przelewów poprzez bankowość elektroniczną:
1) opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy uiszczać przelewem na rachunek bankowy Gminy Świątki w WBS O/Światki
Nr rachunku: 54 8857 1025 3002 0200 0101 0018 lub indywidualny numer rachunku bankowego otrzymany od Urzędu Gminy w Świątkach;
2) wszelkie inne należności, takie jak: podatek lokalny, opłaty skarbowe i inne nie określone w punkcie 1 należy uiszczać na rachunek bankowy Gminy
Świątki w WBS O/Światki Nr rachunku: 47 8857 1025 3001 0000 0101 0001 lub indywidualny numer rachunku bankowego otrzymany od Urzędu Gminy
w Świątkach.
Powyższe ograniczenia wprowadzone zostały w trosce o Państwa bezpieczeństwo.
Za powstałe utrudnienia przepraszam.

Wójt

Gminy Świątki

/-/ Sławomir Kowalczyk