WÓJT GMINY ŚWIĄTKI
OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE W URZĘDZIE GMINY W ŚWIĄTKACH I. Stanowisko pracy – ds. zarządzania kryzysowego, obrony ludności, ochrony informacji niejawnych. II. Wymagania: 1. niezbędne: 1) obywatelstwo polskie; 2) wykształcenie wyższe na kierunku bezpieczeństwo narodowe; 3) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych; 4) niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe; 5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku. 2. dodatkowe: 1) znajomość przepisów prawnych dotyczących stanowiska pracy tj. m.in.: a) ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych; b) ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej, c) ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym; d) ustawa z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym; e) ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych; f) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego. 2) kategoria prawa jazdy „B”; 3) praktyczna umiejętność obsługi komputera oraz urządzeń łączności przewodowej i bezprzewodowej; 4) umiejętność myślenia strategicznego i precyzyjnego formułowania myśli; 5) umiejętność redagowania pism w sposób czyniący je zrozumiałymi dla czytającego; 6) umiejętność logicznego wyciągania wniosków z przyjętych założeń; 7) odporność na stres; 8) komunikatywność; 9) umiejętność pracy w zespole. III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku: 1. W zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczpospolitej Polskiej: 1) przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny; 2) współdziałanie z organami wojskowymi w administrowaniu rezerwami osobowymi dla celów powszechnego obowiązku obrony; 3) orzekanie o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzeniu gospodarstwa rolnego i uznaniu za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny; 4) udzielanie przysługujących żołnierzom i członkom ich rodzin zasiłków na utrzymanie rodzin oraz pokrywanie należności mieszkaniowych i opłat eksploatacyjnych; 5) prowadzenie spraw związanych ze świadczeniami osobistymi i rzeczowymi na rzecz obronności kraju; 6) tworzenie oraz nadzór nad utworzonymi formacjami obrony cywilnej, 7) nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności; 8) udzielanie pomocy i informacji wojskowym organom emerytalnym; 9) prowadzenie ewidencji osób tymczasowo aresztowanych i skazanych prawomocnym wyrokiem; 10) prowadzenie spraw z zakresu poboru i akcji kurierskiej; 11) prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego; 12) realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. 2. W zakresie realizacji zadań dotyczących zarządzania kryzysowego: 1) kierowanie monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy; 2) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym: a) realizacja zaleceń do gminnego planu zarządzania kryzysowego; b) opracowywanie i przedkładanie staroście do zatwierdzenia gminnego planu zarządzania kryzysowego; 3) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego; 4) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gmin i gmin o statusie miasta; 5) zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym; 6) współdziałanie z Szefem Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie przeciwdziałania, zapobiegania i usuwania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym; 7) organizacja i realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej; 8) nadzorowanie i koordynowanie działań gminnego zespołu zarządzania kryzysowego. 3. W zakresie ochrony informacji niejawnych – pełnienie funkcji Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych[1]: 1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego; 2) zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne; 3) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka; 4) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów; 5) opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzorowanie jego realizacji; 6) prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych; 7) prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających; 8) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto, obejmującego wyłącznie: a) imię i nazwisko; b) numer PESEL; c) imię ojca; d) datę i miejsce urodzenia; e) adres miejsca zamieszkania lub pobytu; 9) określenie dokumentu kończącego procedurę, datę jego wydania oraz numer; 10) przekazywanie odpowiednio ABW lub SKW do ewidencji, o których mowa w art. 73 ust. 1, danych, o których mowa w art. 73 ust. 2, osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa, na podstawie wykazu, o którym mowa w pkt 8. 4. Wykonywanie innych, nie ujętych w niniejszym zakresie czynności spraw doraźnych. [1]Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych zobowiązany będzie do otrzymania odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa wydanego przez ABW oraz otrzymania zaświadczenie o przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych przeprowadzonym przez ABW. W przypadku nie otrzymania odpowiedniego poświadczenia oraz ukończenia przeszkolenia, po zatrudnieniu, umowa o pracę zostanie rozwiązana lub nie będzie przedłużona. więcej szczegółów w załączniku poniżej