Świątki 87, 11-008 Świątki
tel. (089) 616 98 83 w. 121
Fax. (089) 16 98 22
Sztajnborn Krystyna Dobrosława - Skarbnik tel. (089) 616 98 83 w. 121
skarbnik@swiatki.pl
Sadowska Ewa - Inspektor ds. księgowości budżetowej - tel. (089) 616 98 83 w. 124
Agnieszka Ozga - Referent ds. księgowości budżetowej - tel. (089) 616 98 83 w. 124
Anna Żerkowska- podinspektor ds. księgowości podatkowej, opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi - tel. (089) 616 98 83 w. 108
Pieczywek Justyna - Inspektor ds. płac i pochodnych płac - tel. (089) 616 98 83 w. 113
Ustianowska Anna - Inspektor ds. podatków - tel. (089) 616 98 83 w. 123
Jeglińska Alina - Inspektor ds. wymiaru podatków i opłat - tel. (089) 616 98 83 w. 122
Do zadań wydziału należy:
1/ zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb gminy dochodami własnymi i
zasilającymi,
2/ analiza wykorzystania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie
w celu racjonalnego dysponowania środkami,
3/ prowadzenie spraw w zakresie ustalania wysokości podatków i opłat lokalnych,
prowadzenie kontroli w tym zakresie,
4/ opracowywanie sprawozdań z wykonania planu finansowego,
5/ współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową oraz Izbami i Urzędami
Skarbowymi,
6/ wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i niezaleganiu w zobowiązaniach
podatkowych,
7/ pobór i egzekucja podatków i opłat lokalnych, prowadzenie kontroli w tym
zakresie,
8/ analiza celowości i wysokości wydatków budżetowych,
9/ przygotowywanie projektów decyzji w sprawach stosowania ulg, odroczeń i
umorzeń należności podatkowych,
10/ sporządzanie sprawozdawczości statystycznej oraz informacji opisowych
dotyczących realizacji budżetu i działalności finansowej gminy,
11/ podejmowanie czynności egzekucyjnych w razie nieuregulowania w terminie
należności,
12/ prowadzenie obsługi księgowej i kasowej jednostek organizacyjnych
podporządkowanych gminie,
13/ prowadzenie obsługi kasowej pracowników Urzędu i radnych, sprzedaż znaków
skarbowych oraz gospodarowanie drukami ścisłego zarachowania,
14/ prowadzenie i załatwianie innych spraw związanych z gospodarką finansową
gminy,
15/ prowadzenie gminnych funduszy celowych na zasadach określonych przepisami
ustaw szczególnych,
16/ kontrola gospodarki finansowej gminnych jednostek organizacyjnych,
17/ współudział w opracowywaniu wniosków o dotację na inwestycje infrastrukturalne
zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie,
18/ opracowywanie wniosków oraz dokumentacji niezbędnej do ubiegania się przez
gminę o pożyczki lub kredyty,
19/ sporządzanie list wynagrodzeń dla pracowników Urzędu i pracowników
jednostek organizacyjnych gminy,
20/ wystawianie faktur i rachunków za świadczone przez Urząd usługi komunalne.
Wydział czynny od poniedziałku do piątku
w godz.
poniedziałek, wtorek, czwartek 7:00 - 15:00
środa 7:00 - 18:00
piątek 7:00 - 12:00