Referat Komunalno-Inwestycyjny
Golec Mirosław
tel. (089) 616 98 83 w. 114
Do podstawowego zakresu działania Referatu Komunalno-Inwestycyjnego należy:
1/ sporządzanie projektów planów przestrzennego zagospodarowania gminy, podawanie do
publicznej wiadomości ich treści, zbieranie uwag, przekładanie Radzie Gminy do zatwierdzenia,
2/ wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu,
3/ wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu działek w planie zagospodarowania,
4/ dokonywanie okresowej oceny zmian i aktualności w planach ogólnych zagospodarowania
przestrzennego,
5/ prognozowanie i programowanie przedsięwzięć z zakresu ochrony środowiska, ochrony przyrody
i gospodarki wodnej,
6/ wydawanie decyzji zabraniających odprowadzania nieoczyszczonych ścieków do wód i gleby,
7/ prowadzenie spraw związanych z budową i eksploatacją wodociągów wiejskich,
8/ nadzór nad przestrzeganiem przepisów o ochronie i kształtowaniu środowiska,
9/ prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem i naprawa dróg i mostów na drogach gminnych,
10/ koordynacja robót w pasie drogowym, wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego i
naliczanie opłat z tego tytułu,
11/ planowanie zakresów rzeczowych, kapitalnych remontów dróg i obiektów mostowych,
12/ prowadzenie ewidencji dróg,
13/ zapewnienie prawidłowego funkcjonowania oraz rozbudowa systemów inżynieryjnych,
14/ nadzór nad należytym utrzymaniem zieleni, parków, skwerów i innych terenów,
15/ nadzór nad zapewnieniem należytego stanu sanitarnego, czystości i porządku zgodnie z
ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminie,
16/ wydawanie postanowień w sprawie podziału nieruchomości,
17/ przygotowywanie dokumentacji i prowadzenie spraw związanych z realizacją inwestycji
gminnych,
18/ programowanie i realizacja infrastruktury technicznej zapewniającej przygotowanie terenów dla
budownictwa,
19/ nadzór nad utrzymaniem miejsc pamięci narodowej,
20/ opieka nad zabytkami - współdziałanie w tym zakresie z konserwatorem zabytków,
21/ opracowywanie wniosków o dotacje na inwestycje infrastrukturalne zgodnie z przepisami
rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie trybu składania wniosków i zasad przyznawania z
budżetu państwa oraz kontroli ich wykorzystania,
22/ współdziałanie z odpowiednimi jednostkami organizacyjnymi w zakresie realizacji inwestycji
związanych z gazyfikacją, telekomunikacją i energetyką,
23/ wykonywanie zadań wynikających z ustaw: Prawo energetyczne, Ustawy o substancjach
trujących oraz Ustawy o odpadach,
24/ wykonywanie innych zadań powierzonych w drodze porozumień przez powiat lub województwo,
25/ nadzór nad podejmowaniem działań w zakresie inwestycji oraz remontów szkół i przedszkola,
26/ prowadzenie spraw w zakresie stanu sanitarnego gminy oraz współdziałanie w tym zakresie z
organami Inspekcji Sanitarnej,
27/ prowadzenie spraw związanych z ustaleniem wysokości cen i opłat za usługi komunalne o
charakterze użyteczności publicznej,
28/ organizacja, kontrola i rozliczanie robót publicznych i prac interwencyjnych, współdziałanie w
tym zakresie z Urzędem Pracy i jednostkami organizacyjnymi gminy,
29/ nadzór nad organizacją dowozu dzieci do szkół i przedszkola,
30/ sporządzanie sprawozdań wynikających z ustawy o statystyce publicznej, w tym sprawozdań
dla potrzeb Urzędu Statystycznego, a wynikających z zakresu spraw przypisanych dla
Referatu,
31/ kierowanie i nadzorowanie pracownikami obsługującymi środki transportowe i sprzęt Urzędu
Gminy,
32/ ustalanie zakresu prac do wykonania przez pracowników obsługujących środki transportowe i
sprzęt Urzędu,
33/ nadzór nad podejmowaniem działań w zakresie inwestycji i remontów szkół i przedszkola,
34/ rozliczanie norm zużycia paliw i olejów w eksploatacji pojazdów samochodowych i
sprzętu silnikowego użytkowanego przez Urząd Gminy.
poniedziałek, wtorek, czwartek 7:00 - 15:00
Stanowisko pracy d/s gospodarki nieruchomościami, rolnictwa i leśnictwa
Do zadań pracownika należy:
1/ prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem zasobem nieruchomości
stanowiących własność gminy zgodnie z Ustawą o gospodarce nieruchomościami
i uchwałami Rady Gminy w zakresie:
- sprzedaży,
- oddawanie w użytkowanie wieczyste,
- oddawanie w trwały zarząd,
- dzierżawienie,
- zrzekanie się,
- darowizny,
- zamiany,
2/ tworzenie gminnego zasobu nieruchomości poprzez:
- komunalizację,
- zamiany,
- scalenia i podziały,
- odpłatne i nieodpłatne nabywanie od osób fizycznych i prawnych,
- korzystanie z prawa pierwokupu,
- inne czynności prawne,
3/ przygotowywanie dokumentów niezbędnych do organizowania przetargów na
zbycie nieruchomości gruntowych lub budynkowych stanowiących własność
gminy,
4/ ustalanie sposobu i terminów zagospodarowania nieruchomości gruntowych,
5/ ustalanie cen, opłat i rozliczeń za nieruchomości,
6/ przygotowywanie decyzji zatwierdzających projekty podziałów nieruchomości,
7/ prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem prawa pierwokupu,
8/ prowadzenie spraw związanych z wywłaszczaniem nieruchomości,
9/ prowadzenie spraw z zakresu przepisów ustawy o ochronie gruntów rolnych i
leśnych, w tym:
- przygotowywanie wniosków o wyrażenie zgody na przeznaczenie gruntów
rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne,
- występowanie o opinie w sprawie przeznaczenia gruntów leśnych Skarbu
Państwa na cele nieleśne,
10/ przekształcanie prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom
fizycznym w prawo własności,
11/ wydawanie zaświadczeń o istnieniu gospodarstw rolnych oraz pomoc przy
sporządzaniu protokółów zeznań świadków o pracy w gospodarstwie,
12/ współpraca w zakresie tworzenia gruntów na cele budowlane,
13/ przygotowywanie projektów decyzji o przekazanie gruntów, budynków, budowli i
innych składników stanowiących własność gminy, jednostkom organizacyjnym
gminy nie posiadającym osobowości prawnej w trwały zarząd oraz udzielanie
zezwoleń w zakresie zawierania przez jednostki umów z innymi osobami lub
podmiotami innego wykorzystania nieruchomości niż to wynika z działalności
statutowej danej jednostki,
14/ przygotowywanie decyzji o wygaśnięciu prawa trwałego zarządu na wniosek
jednostki organizacyjnej lub z urzędu w przypadku niewłaściwego wykorzystania
nieruchomości,
15/ aktualizacja opłat rocznych na podstawie wartości nieruchomości określonej
przez rzeczoznawcę,
16/ przygotowanie całości dokumentacji, w tym geodezyjnych operatów
szacunkowych , odpisów z KW i innych niezbędnych dokumentów w celu zbycia
nieruchomości gruntowych zabudowanych i niezabudowanych,
17/ podejmowanie działań na rzecz intensyfikacji produkcji rolnej,
18/ współpraca ze służbami weterynaryjnymi w zakresie zwalczania chorób
zwierzęcych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej,
19/ prowadzenie spraw z zakresu łowiectwa wynikających z ustawy Prawo łowieckie,
20/ realizacja zadań wynikających z Ustawy o pracowniczych ogrodach działkowych,
21/ realizacja zadań wynikających z Ustawy o lasach,
22/ realizacja zadań wynikających z ustaw:
- Ustawa o księgach wieczystych i hipotece,
- Prawo geologiczne i górnicze,
- Ustawa o scalaniu i wymianie gruntów,
- Prawo geodezyjne i kartograficzne,
- Ustawa o ochronie zwierząt,
- Prawo łowieckie,
- Ustawa o zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt, badaniu zwierząt rzeźnych i
mięsa oraz inspekcji weterynaryjnej,
23/ sporządzanie sprawozdań wynikających z Ustawy o statystyce publicznej,
w tym:
- o gospodarce komunalnej i mieszkaniowej,
- o użytkowaniu gruntów w gminie,
- o obrocie gruntami komunalnymi,
- innych sprawozdań rocznych dla potrzeb Urzędu Statystycznego a wynikających
z zakresu przypisanych spraw,
24/ wykonywanie zadań zleconych na podstawie odrębnych ustaw.
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Wojtera Zbigniew |
Data wprowadzenia: | 2003-07-16 12:12:06 |
Opublikował: | Wojtera Zbigniew |
Data publikacji: | 2003-10-21 13:37:48 |
Ostatnia zmiana: | 2022-01-26 11:53:35 |
Ilość wyświetleń: | 8198 |