zmiana ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach
W dniu 1 stycznia 2012 roku weszła w życie ustawa z dnia 1 lipca 2011 roku o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw. Od tego dnia gmina ma 18 miesięcy na wprowadzenie nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi.
ZALETY
-
Po pierwsze, odbiór wszystkich śmieci za jedną stawkę.
-
Po drugie, niższe rachunki dla osób segregujących odpady.
-
Po trzecie zaś, brak konieczności zawierania samodzielnie umów z firmą zajmującą się wywozem odpadów, bo zajmie się tym gmina.
OPŁATY
Opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zostaną określone uchwałą rady gminy. W ten sam sposób gmina ustali sposób świadczenia usług w zakresie odbierania i gospodarowania odpadami. Opłata będzie zawierała koszty zbierania, odbioru, transportu, odzysku i unieszkodliwiania.
Stawka opłaty będzie zależała od: liczby mieszkańców lub od powierzchni nieruchomości lub od ilości zużytej wody lub będzie stawką ryczałtową dla gospodarstwa domowego – gmina wybierze jeden spośród tych wskaźników i poinformuje mieszkańców o sposobie liczenia opłaty.
WYWÓZ
To gmina w drodze przetargu wybierze przedsiębiorcę, który na jej terenie zajmie się wywozem odpadów. Oznacza to brak indywidualnych umów zawieranych przez poszczególnych mieszkańców.
Harmonogram wdrażania reformy gospodarki odpadami komunalnymi:
1 stycznia 2013 r.
-
do tego czasu gmina jest zobowiązana podjąć uchwałę w sprawie stawek opłat, szczegółowych zasad ich ponoszenia, wzorów deklaracji oraz terminów złożenia pierwszej deklaracji;
-
powinny zacząć obowiązywać nowe regulaminy utrzymania czystości i porządku w gminach;
-
rozpoczyna się gminna kampania informacyjno-edukacyjna wśród mieszkańców, dotyczącą funkcjonowania nowego systemu.
1 lipca 2013 r.
-
do tego czasu muszą zostać rozstrzygnięte przetargi na odbieranie odpadów od właścicieli nieruchomości i muszą być podpisane umowy między gminą i przedsiębiorcami;
-
nowy system zaczyna w pełni funkcjonować, uchwały rady gminy wchodzą w życie i gmina zaczyna pobierać opłaty od właścicieli nieruchomości.
Dnia 28 grudnia 2012 roku Rada Gminy Świątki podjęła następujące uchwały:
1. Uchwała Nr XIX/169/2012 Rady Gminy Świątki z dnia 28.12. 2012 r. w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty
2. Uchwała Nr XIX/171/2012 Rady Gminy Świątki z dnia 28.12.2012 w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości oraz informacji o terminach i miejscu składania deklaracji
3. Uchwała Nr XIX/167/2012 Rady Gminy Świątki z dnia 28.12. 2012 r. w sprawie uchwalenia „Regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Świątki”
4. Uchwała Nr XIX/168/2012 Rady Gminy Świątki z dnia 28.12. 2012 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Świątki i zagospodarowania tych odpadów
5. Uchwała Nr XIX/170/2012 Rady Gminy Światki z dnia 28.12. 2012 r.w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Informujemu, że każdy z mieszkańców, który ma zawartą umowę z firmami odbierającymi odpady stałe musi indywidualnie rozwiązać taką umowę, w terminie zgodnym z ustaleniami umowy.
Informujemu, że opracowano projekty uchwał:
- w sparwie wzoru deklaracji o wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości oraz informacji o terminach i miejscach składania deklaracji
- w sparwie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustaleania stawki tej opłaty
Informuję, że Rada Gminy Świątki dnia 23.05.2013 r. podjęła następujące uchwały:
1. Uchwała Nr XXII/204/2013 Rady Gminy Świątki z dnia 23.05.2013 r. w sparwie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości oraz informacji o terminach i miejscu składania deklaracji.
2. Uchwała Nr XXII/203/2013 Rady Gminy Świątki z dnia 23.05.2013 r. w sparwie wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty.
PROSIMY O WPISYWANIE W CZĘŚCI E DEKLARACJI ODPADÓW BIODEGRADOWALNYCH KOMPOSTOWANYCH, BĄDŹ ZAGOSPODAROWYWANYCH WE WłASNYM ZAKRESIE. INFORMACJA TAKA NIEZBĘDNA JEST DO UZYSKANIA PRZEZ GMINĘ ODPOWIEDNIEGO POZIOMU OGRANICZENIA MASY ODPADÓW KOMUNALNYCH ULEGAJĄCYCH BIODEGRADACJI PRZEKAZYWANYCH DO SKłADOWANIA
Załączniki (16) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Metadane
Źródło informacji: | Magda Korowaj |
Data utworzenia: | 2012-11-22 10:47:31 |
Wprowadził do systemu: | Magda Korowaj |
Data wprowadzenia: | 2012-11-22 10:47:43 |
Opublikował: | Magda Korowaj |
Data publikacji: | 2012-11-23 12:34:20 |
Ostatnia zmiana: | 2015-03-09 13:47:15 |
Ilość wyświetleń: | 4448 |