Załącznik nr  1

do Zarządzenia Dyrektora Nr 10/2014

z dnia 27 lutego   2014 r.

 

Regulamin rekrutacji do Szkoły Podstawowej   w Światkach

-zasady, tryb, postępowanie, dokumentacja

 

 

Podstawy prawne:

 

1.       Rozdział 2 a ustawy z dnia 6 grudnia 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2014 r., poz. 7).

 

2.     Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 maja 2001 r. w sprawie ramowych statutów publicznego przedszkola oraz publicznych szkół (Dz.U. Nr 61, poz. 624 z późn zm.).

 

3.     Ustawa z dnia 9 grudnia 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U.
z 2013 r., poz.135)

 

1.     Statut Szkoły Podstawowej  w  Świątkach.

 

2.     Ustawa z dnia 27 czerwca 1997 r. o służbie medycyny pracy ( Dz.U. z 2004 r., Nr 125, poz. 1317 ze zm.)

 

3.     Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 11 sierpnia 2010 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych lub wyższych, uczniów tych szkół, studentów i uczestników studiów doktoranckich (Dz. U. nr 155, poz. 1045, z późn. zm.).

 

4.      Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 roku w sprawie warunków i sposobu oceniana, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (Dz. U. Nr 83, poz. 562 z późn. zm.).

 

5.     Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 roku w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U. Nr 97, poz. 624, z późn. zm.).

 

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

 

§ 1.

1.    Regulamin nie dotyczy przyjęcia kandydata do szkoły w trakcie roku szkolnego.
W tym przypadku decyzję o przyjęciu do szkoły podejmuje dyrektor szkoły.

2.    Zapisy Regulamin Rekrutacji do Szkoły Podstawowej w Świątkach”,  zwany dalej „Regulaminem”,  określa ogólne zasady przyjmowania kandydatów do szkoły, tryb postępowania rekrutacyjnego, kryteria naboru, rodzaj dokumentów niezbędnych w postępowaniu rekrutacyjnym oraz  zakres uprawnień   i obowiązków Komisji Rekrutacyjnej. Regulamin stosuje się do kandydatów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, których rodzice ubiegają się o przyjęcie dziecka do Szkoły , ze względu na to, że szkoła jest publiczną placówką ogólnodostępną.

3.    Rejestracja kandydatów do szkoły odbywa się bezpośrednio  w szkole.

4.    Rekrutacja do szkoły prowadzona jest na wolne miejsca. Informację o liczbie wolnych miejsc na dany rok szkolny podaje do publicznej wiadomości dyrektor szkoły. Informacja umieszczana jest na stronie http://spswiatki.edu.pl  oraz
na tablicy ogłoszeń w holu głównym. Informacja podawana jest do 28 lutego.

5.    Dyrektor szkoły podaje do publicznej wiadomości w formie ogłoszonego komunikatu informacje o terminie rekrutacji, kryteriach, wymaganych dokumentach i warunkach przyjęcia dziecka do przedszkola. Komunikat jest publikowany na  stronie http://spswiatki.edu.pl  oraz
na tablicy ogłoszeń w holu głównym.

6.    Postępowanie rekrutacyjne przeprowadza Komisja Rekrutacyjna, powoływana przez dyrektora szkoły.

7.    Szkoła prowadzi nabór w oparciu o zasadę powszechnej dostępności.

8.    Postanowienia niniejszego regulaminu dotyczą wniosków, w których wskazano Szkołę Podstawową w Świątkach jako szkołę pierwszego wyboru.

 

§ 2.

 

1. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

 

1)     szkole – należy rozumieć Szkoła Podstawowa  w Świątkach;

2)     dyrektorze – należy rozumieć Dyrektora Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Świątkach;

3)     Komisji Rekrutacyjnej – należy rozumieć komisję powołaną przez dyrektora w celu przeprowadzenia postępowania rekrutacyjnego;

4)     kryteriach – należy przez to rozumieć kryteria określone w statucie szkoły;

5)      liście przyjętych – należy przez to rozumieć listę kandydatów, którzy zostali zakwalifikowani przez Komisję Rekrutacyjną i złożyli wymagane dokumenty we właściwym czasie;

6)     liście nieprzyjętych – należy rozumieć listę kandydatów niezakwalifikowanych do przyjęcia z powodu braków formalnych w dokumentacji rekrutacyjnej lub z powodu otrzymania niżej liczby punktów, niż minimalna wartość kwalifikująca do przyjęcia;

7)     wniosek o przyjęcie – należy rozumieć dokument opracowany na potrzeby rekrutacji do Szkoły Podstawowej  w Świątkach.

 

 

Rozdział II

Zasady rekrutacji

 

§ 3.

 

1. Do szkoły w roku szkolnym 2014/15 przyjmowane są:

 

1)     dzieci urodzone w okresie od 1 stycznia do 31 czerwca 2008 r.; 

2)     dzieci w wieku 5 lat na wniosek rodzica. Wymagana jest opinia Poradni PP;

3)     dzieci urodzone w roku 2007.

2.    Podstawą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest złożenie zgłoszenia (dotyczy dzieci zamieszkałych w obwodzie szkoły) lub wniosku, który można pobrać ze strony internetowej szkoły lub bezpośrednio w placówce od dnia 28 lutego – dotyczy dzieci spoza obwodu.

3.    Wnioski złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

4.    Wnioski niekompletne, wypełnione nieprawidłowo nie będą rozpatrywane.

5.    W przypadku składania wniosków o przyjęcie do  większej liczby  placówek,  rodzic  określa preferencje co do kolejności przyjęcia.

 

§ 4.

 

1. Postępowanie rekrutacyjne składa się z następujących etapów:

 

1)      zarejestrowanie bezpośrednie kandydata w sekretariacie szkoły;

2)      postępowanie rekrutacyjne przeprowadzane przez Komisję Rekrutacyjną;

3)      podanie do publicznej wiadomości, poprzez umieszczenie w widocznym miejscu w siedzibie szkoły listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych do szkoły;

4)      postępowanie odwoławcze;

5)      postępowanie uzupełniające, w przypadku, gdy po przeprowadzeniu podstawowej rekrutacji szkoła dysponuje nadal wolnymi miejscami.

 

§ 5.

 

1. Do szkoły przyjmuje się „z urzędu” kandydatów zamieszkałych w obwodzie szkoły.

 

2. W przypadku, gdy po przyjęciu kandydatów z obwodu są wolne miejsca w szkole Komisja Rekrutacyjna przeprowadza postępowanie rekrutacyjne na podstawie kryteriów określonych w Regulaminie rekrutacji.

 

4.W rekrutacji uzupełniającej uwzględnia się następujące kryteria ustalone przez dyrektora  zespołu w porozumieniu z wójtem gminy.

 

1)     Dziecko posiada rodzeństwo w szkole – 20  pkt,

2)     Dziecko uczęszczało do szkoły– kontynuacja nauki – 40  pkt

3)     Szkoła znajduje się w pobliżu miejsca pracy rodzica – 30  pkt,

4)     Rodzic dziecka jest absolwentem szkoły– 15  pkt,

 

5.  Publikacja wyników naboru odbędzie się w terminie 14 dni od zakończeniu prac Komisji Rekrutacyjnej, jednak nie później niż do  poprzez zamieszczenie  list osób przyjętych

i nieprzyjętych do szkoły na tablicy ogłoszeń.

6. Jeżeli po przeprowadzeniu postępowania rekrutacyjnego szkoła nadal posiada wolne miejsca, przeprowadza się postępowanie uzupełniające, które kończy się z dniem ostatnim miesiąca sierpnia roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, na który jest przeprowadzane postępowanie rekrutacyjne. Postępowanie uzupełniające przeprowadza się na zasadach określonych w tym rozdziale.

 

 

Rozdział III

Harmonogram rekrutacji

 

§ 4

 

Poszczególne etapy postępowania rekrutacyjnego będą odbywały się w następujących terminach:

 

1.      Od 3 marca – do 24 marca  – składanie zgłoszeń i wniosków w sekretariacie szkoły.

2.      Od 25 marca – do 31 marca  – obrady Komisji Rekrutacyjnej

3.      10 kwietnia  wywieszenie list uczniów klas pierwszych  i przyjętych i dzieci nieprzyjętych.

 

 

Rozdział IV

Wymagana dokumentacja na potrzeby rekrutacji

 

§ 6.

 

1.    Podstawą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym jest złożenie wniosku
o przyjęcie do szkoły wraz z wymaganymi załącznikami.

2.    Wniosek pobiera się bezpośrednio z sekretariatu lub strony http://spswiatki.edu.pl/

3.    Wypełniony wniosek wraz  z załącznikami składa się we wskazanym terminie do dyrektora szkoły pierwszego wyboru.

4.    Do wniosku załącza się:    

 

1)     Opinie poradni  psychologiczno-pedagogicznej

2)     Orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej.

3)     Oświadczenia rodziców/ prawnych opiekunów

5. Dokumenty, o których mowa w § 6 ust. 4 pkt 1 i 2. składa się w oryginale, notarialnie poświadczonej kopii albo w postaci urzędowo poświadczonego zgodnie z art. 76a §1 Kpa odpisu lub wyciągu z dokumentu, a także w postaci kopii poświadczonej za zgodność
z oryginałem przez rodzica kandydata.

6. Oświadczenia, o których mowa w § 6 ust. 4 pkt 3 składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań. Składający oświadczenie jest obowiązany do zawarcia klauzuli następującej treści: „Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań”.

7. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może żądać od rodziców/ opiekunów dokumentów potwierdzających okoliczności zawarte w oświadczeniach. Przewodniczący wskazuje termin dostarczenia żądanych potwierdzeń.

8. Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej może zwrócić się do wójta  właściwego ze względu na miejsce zamieszkania kandydata o potwierdzenie okoliczności przedstawionych w oświadczeniach rodzica/opiekuna. Oświadczenie
o samotnym wychowywaniu dziecka może być zweryfikowane w drodze wywiadu, o którym mowa w art. 23 ust. 4a ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych.

9. Odmowa przedłożenia dokumentów, o które zwrócił się Przewodniczący Komisji Rekrutacyjnej  jest równoznaczna z rezygnacją z udziału w rekrutacji, natomiast odmowa dostarczenia innych dokumentów pozbawia możliwości korzystania z pierwszeństwa przyjęcia określonego w kryteriach naboru.

 

 

Rozdział V

Procedura  odwoławcza

 

§ 7.

 

1. W terminie 7 dni od podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych, rodzic kandydata/opiekun może wystąpić do komisji Rekrutacyjnej z pisemnym wnioskiem o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia kandydata do szkoły.

2. Uzasadnienie sporządza komisja Rekrutacyjna w terminie 5 dni od dnia wystąpienia
z wnioskiem o uzasadnienie.

3. Rodzic kandydata, w terminie 7 dni od dnia otrzymania uzasadnienia  może wnieść do dyrektora przedszkola odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej. Obowiązuje forma pisemna.

4. Dyrektor szkoły rozpatruje odwołanie od rozstrzygnięcia Komisji Rekrutacyjnej
w terminie 7 dni od dnia otrzymania odwołania.

5.  Na rozstrzygnięcie dyrektora służy skarga do sądu administracyjnego.

 

 

Rozdział VI

Przepisy przejściowe i postanowienia końcowe

 

§ 9.

1. Zmiany do Regulaminu wprowadzane są na zasadach obowiązujących przy jego wprowadzeniu.

2.  Regulamin obowiązują z dniem wydania zarządzenia dyrektora o jego wprowadzeniu