WÓJT GMINY ŚWIĄTKI OGŁASZA OTWARTY KONKURS OFERT na realizację zadań publicznych przez organizacje pozarządowe i inne podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, działające na terenie Gminy Świątki w 2017 roku, w następującym priorytetowym obszarze współpracy:
WÓJT GMINY ŚWIĄTKI
działając na podstawie art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 446, z poźn. zm.), art. 11 ust.2 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1817,z późn. zm.) oraz Uchwały Nr XVII 153/2016 Rady Gminy Świątki z dnia 16 listopada 2016 roku w sprawie uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Świątki z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w 2017 roku zarządzam co następuje:
OGŁASZA II OTWARTY KONKURS OFERT
na realizację zadań publicznych na terenie Gminy Świątki przez organizacje pozarządowe i inne podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2017 roku, w następującym priorytetowym obszarze współpracy:
PRIORYTET – DZIAŁANIA MAJĄCE NA CELU ROZWÓJ I UPOWSZECHNIANIE KULTURY FIZYCZNEJ I SPORTU WŚRÓD MIESZKAŃCOW GMINY.
Otwarty konkurs ofert na realizację zadań Gminy Świątki w 2017 roku w sferze zadań publicznych, obejmujących działalność pożytku publicznego, odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1817, z poźn. zm.), zwanej dalej „ustawą”, z wyłączeniem sposobu, o którym mowa w art. 16a ustawy.
I. Rodzaj zadań publicznych, tytuły i opis zadań publicznych. Termin realizacji zadań publicznych. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizacją zadań publicznych. Informacja o dotacjach przekazanych na realizacją przedmiotowych zadań publicznych w latach 2015-2016.
Terminy realizacji poszczególnych zadań publicznych powinny się rozpoczynać nie wcześniej niż od dnia podpisania umowy, a kończyć nie później niż do 15 grudnia 2017 r. Jako początek terminu realizacji zadań publicznych w 2017 r. należy wpisać na 1 stronie oferty: „w okresie od dnia podpisania umowy” w przypadku, gdy organizacja przewiduje realizację danego zadania bezpośrednio po rozstrzygnięciu Otwartego Konkursu Ofert. W pozostałych przypadkach (np. gdy przewidywany początkowy termin realizacji zadania nie będzie tożsamy z dniem podpisania umowy, obejmuje okres późniejszy, krótszy) organizacja wpisuje datę rozpoczęcia i zakończenia zadania z zastrzeżeniem, że zadanie powinno się kończyć nie później niż do 15 grudnia 2017 r. Szczegółowe terminy zostaną określone w umowach, na podstawie ofert złożonych na realizację poszczególnych zadań publicznych. Oferent może nadać własny tytuł zadania publicznego, o ile jego nazwa jest merytorycznie związana z charakterem i rodzajem danego zadania publicznego.
Zadanie Nr 1:
Rodzaj zadania zgodny z art. 4 ustawy: Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej.
Tytuł zadania: „Organizacja zajęć sportowych dla dzieci i młodzieży z elementami boksu i kettlebells.”
Opis zadania: zadanie polega w szczególności na:
-
Popularyzacji boksu i ketlebells, jako formy aktywnego spędzania czasu wolnego i zdrowego trybu życia wśród dzieci i młodzieży z Gminy Świątki.
-
Organizacji wydarzeń sportowych, imprez lokalnych promujących boks i kettlebells.
-
Przygotowaniu i zapewnieniu udziału w turniejach i zawodach.
-
Organizacji szkoleń, seminariów i zajęć treningowych dla dzieci i młodzieży, a w tym zapewnienie wykwalifikowanej kadry szkoleniowej.
-
Poprawie warunków uprawiania sportów walki, w tym m.in. zakup wyposażenia sportowego.
Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizacją zadania w 2017 r.: 8 300,00 zł.
Zadanie Nr 2 :
Rodzaj zadania zgodny z art. 4 ustawy: Wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej.
Tytuł zadania: „Popularyzacja pływania wśród dzieci i młodzieży z Gminy Świątki”
Opis zadania: zadanie polega w szczególności na:
-
Popularyzacji pływania, jako formy aktywnego spędzania czasu wolnego i zdrowego trybu życia wśród dzieci i młodzieży z Gminy Świątki.
-
Nabycie umiejętności pływania przez dzieci i młodzież z Gminy Świątki.
-
Przygotowaniu i zapewnieniu udziału w turniejach i zawodach.
-
Zapewnienie wykwalifikowanej kadry szkoleniowej.
Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizacją zadania w 2017 r.: 3 000 zł.
Informacja o dotacjach przekazanych na realizacją przedmiotowych zadań publicznych w latach 2016-2017:
W roku 2016 realizację zadań publicznych z zakresu „Działania mające na celu rozwój i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu wśród mieszkańców Gminy w kwocie – 36 000 zł
W roku 2017 realizację zadań publicznych z zakresu „Wspieranie i upowszechniania kultury fizycznej” dofinansowano w kwocie 37 000 zł.
II. Zasady przyznawania dotacji.
-
O dotację mogą ubiegać się organizacje pozarządowe, podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, realizujące zadania statutowe z zakresu objętego konkursem. Oferent ubiegający się o dotację powinien zrealizować zadanie na rzecz mieszkańców Gminy Świątki. Organizacja w zakresie działalności objętej konkursem nie może osiągać dochodów.
-
Podmiot wnioskujący o przyznanie środków publicznych na realizację danego zadania powinien przedstawić ofertę jego wykonania zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji, gwarantującą wykonanie zadania w sposób efektywny, oszczędny i terminowy.
-
Podmiot ubiegający się o dotację na realizację danego zadania publicznego ma obowiązek wniesienia wkładu własnego w wysokości co najmniej 10 % całkowitego kosztu zadania.
-
Wkład własny może mieć formę wkładu finansowego i/lub niefinansowego i jest wskazywany w ofercie w części dot. kalkulacji przewidywanych kosztów zadania. Wkład niefinansowy może stanowić 100% wymaganego wkładu własnego organizacji pozarządowej.
-
Wkład finansowy stanowią środki finansowe własne organizacji pozarządowej lub pozyskane przez nią ze źródeł innych niż budżet Gminy Świątki.
-
Wkład niefinansowy stanowi wniesienie wkładu osobowego - w tym świadczeń wolontariuszy i pracy społecznej członków organizacji pozarządowej.
-
W przypadku wniesienia wkładu rzeczowego w realizację zadania (np. nieodpłatnie udostępnionej sali, świadczenia nieodpłatnych usług przez sponsorów m.in. poligraficznych, transportowych i innych) jego kalkulacja nie jest obowiązkowa i nie należy jej wskazywać w kalkulacji przewidywanych kosztów (Cz. IV.8 Wzoru oferty – Kalkulacja przewidywanych kosztów - kolumna „z wkładu rzeczowego”) i w przewidywanych źródłach finansowania (Cz. IV.9 Wzoru oferty - Przewidywane źródła finansowania zadania publicznego - wiersz 3.2.,, Wkład rzeczowy”). Wniesiony wkład rzeczowy w realizację zadania, również partnerów, organizacja pozarządowa jedynie opisuje w cz. IV pkt 13 Wzoru oferty - Wkład rzeczowy przewidziany do wykorzystania przy realizacji zadania publicznego.
-
Oferenci wyłonieni przez Wójta Gminy Świątki w trybie postępowania konkursowego otrzymują dotację po zawarciu pisemnej umowy na realizację danego zadania. Umowę podpisują osoby uprawnione do reprezentowania danej organizacji zgodnie z jej statutem.
-
Uzyskana przez podmiot dotacja nie może być wykorzystywana na koszty nie związane z realizacją zadania publicznego, w tym m.in.:
-
pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć, a w tym odsetki z tytułu niezapłaconych w terminie zobowiązań;
-
koszty kar i grzywien;
-
koszty procesów sądowych;
-
wpisowe z tytułu przynależności do klubów/ligi/federacji sportowych wynikające z obowiązków statutowych organizacji;
-
nagrody, premie i inne formy bonifikaty rzeczowej lub finansowej dla osób zajmujących się realizacją zadania publicznego;
-
działalność gospodarczą podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego;
-
działalność polityczną i religijną;
-
udzielanie pomocy finansowej osobom fizycznym lub prawnym;
-
pokrycie kosztów stałych zleceniobiorcy nie związanych z realizacją zadania publicznego, w tym wynagrodzenia osobowe (np. obsługa księgowa, informatyk, obsługa biurowa) i utrzymanie biura (np. opłaty czynszowe, abonamentowe, rachunki telefoniczne, koszty przejazdów, materiały biurowe, opłaty pocztowe), koszty osobowe etatowych pracowników składającego ofertę.
-
W przypadku, gdy przyznana dotacja będzie niższa niż oczekiwana, beneficjent może zrezygnować z przyjęcia przyznanej dotacji.
-
Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.
-
Ostateczną decyzję o przyznaniu dotacji na realizację danego zadania, po zapoznaniu się z opiniami danej Komisji Konkursowej, podejmuje Wójt Gminy Świątki.
-
W przypadku, gdy wnioskowana w ofertach kwota dofinansowania przekroczy wysokość środków przeznaczonych na zlecanie realizacji poszczególnych zadań, zastrzega się możliwość zmniejszenia wysokości wnioskowanego dofinansowania, stosownie do posiadanych środków.
-
W przypadku pozytywnej oceny większej liczby ofert na realizację danego zadania publicznego, dla których łączna kwota wnioskowanej dotacji przekroczy poziom zaplanowanych na zadanie środków finansowych, dopuszcza się możliwość udzielenia dotacji w kwocie mniejszej niż wskazano w ofercie.
III. Termin i miejsce składania ofert.
-
Ofertę konkursową na realizację danego zadania publicznego należy złożyć w formie pisemnej pod rygorem nieważności w nieprzekraczalnym terminie do 21 kwietnia 2017 roku.
O zachowaniu terminu decyduje data i godzina złożenia oferty.
-
Miejsce złożenia oferty: siedziba Zleceniodawcy- Urząd Gminy Świątki - sekretariat I piętro, Świątki 87, 11-008 Świątki. Ofertę można złożyć osobiście lub przesłać drogą pocztową na adres jw. W przypadku składania ofert za pośrednictwem poczty liczy się data wpływu do Urzędu Gminy w Świątkach potwierdzona pieczęcią wpływu. Oferta nie złożona we wskazanym terminie lub taka, która wpłynie pocztą po terminie, nie będzie objęta procedurą konkursową.
-
Oferty należy składać w zamkniętej kopercie. Na kopercie należy wpisać nazwę i adres podmiotu składającego ofertę oraz tytuł zadania publicznego poprzedzonego zapisem : ,,Oferta na realizacją zadania publicznego pn..........”
IV. Oferty.
-
Organizacja pozarządowa składa ofertę wraz z załącznikami zgodnie ze Wzorem oferty określonym w Załączniku nr 1 do Rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 sierpnia 2016 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz. U. z 2016 r. poz. 1300), stanowiącym Załącznik nr 1 do Ogłoszenia o II Otwartym Konkursie Ofert. Przy czym nie jest obowiązkowe wypełnianie w ofercie:
-
Cz. IV.5. Dodatkowe informacje dotyczące rezultatów realizacji zadania publicznego;
-
Cz. IV.8 Kalkulacja przewidywanych kosztów- kolumna „z wkładu rzeczowego”.
-
Cz. IV.9 Przewidywane źródła finansowania zadania publicznego- wiersz 3.2. „Wkład rzeczowy”.
-
Oferta powinna zawierać w szczególności informacje określone w art. 14 ust. 1 Ustawy tj:
-
szczegółowy zakres rzeczowy zadania publicznego proponowanego do realizacji;
-
termin i miejsce realizacji zadania publicznego;
-
kalkulację przewidywanych kosztów realizacji zadania publicznego;
-
informację o wcześniejszej działalności organizacji pozarządowej lub podmiotów wymienionych w art. 3 ust. 3 składających ofertę w zakresie, którego dotyczy zadanie publiczne;
-
informację o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających wykonanie zadania publicznego oraz o planowanej wysokości środków finansowych na realizację danego zadania pochodzących z innych źródeł;
-
Do oferty należy dołączyć:
-
aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego lub z innej właściwej ewidencji - (w przypadku kserokopii odpisu wymagane jest jego poświadczenie za zgodność z oryginałem);
-
w przypadku wyboru innego sposobu reprezentacji podmiotów składających ofertę wspólną niż wynikający z Krajowego Rejestru Sądowego lub innej właściwej ewidencji- dokument potwierdzający umocowanie do działania (pełnomocnictwo/upoważnienie)w imieniu oferenta(-ów);
-
Kopia umowy lub statutu spółki potwierdzona za zgodność z oryginałem - w przypadku gdy oferent jest spółką prawa handlowego, o której mowa w art. 3 ust. 3 pkt 4 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
-
Do oferty można dołączyć:
-
aktualny Statut lub inny dokument zawierający zakres działalności podmiotu oraz wskazujący organy uprawnione do reprezentacji (w przypadku ich kserokopii poświadczenie dokumentów za zgodność z oryginałem);
-
pisemne rekomendacje, listy intencyjne, dotyczące dotychczas realizowanych projektów oraz inne załączniki, mogące mieć znaczenie przy ocenie oferty.
-
Oferty należy sporządzić w formie pisemnej pod rygorem nieważności, wypełnić maszynowo lub czytelnym pismem ręcznym.
-
W przypadku złożenia kserokopii dokumentów, osoby reprezentujące podmiot występujący o dotację powinny potwierdzić je za zgodność z oryginałem.
-
Oferta oraz dokumenty będące jej załącznikami dla swej ważności winny być opatrzone datą, pieczęcią oraz podpisem uprawnionych statutowo bądź upoważnionych w tym celu osób.
-
Oferent składa ofertę w jednym egzemplarzu z kompletem załączników. Oferta stanowi załącznik do umowy.
-
Oferty wraz z dokumentami nie będą zwracane oferentowi.
-
Złożenie oferty nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji lub przyznaniem dotacji w oczekiwanej wysokości.
V. Termin, tryb i kryteria stosowane przy dokonywaniu wyboru ofert.
-
Oceny formalnej i merytorycznej złożonych ofert dokona Komisja Konkursowa, powołana przez Wójta Gminy Świątki w drodze Zarządzenia.
-
Oferty w pierwszej kolejności będą podlegały ocenie formalnej. W przypadku braków formalnych oferty istnieje możliwość jednokrotnej poprawy oferty w terminie wyznaczonym przez daną Komisję Konkursową. Oferty spełniające wymagania formalne podlegają ocenie merytorycznej.
-
Merytoryczne kryteria oceny ofert:
Kryteria merytoryczne |
Max. liczba punktów | |
1 |
2 |
3 |
1 |
Strona techniczna przygotowanej oferty - staranność - czytelność oferty |
(łącznie 2 pkt) 1 1 |
2 |
Cele i zasadność zadania - opis celów realizacji projektu - wskazanie potrzeb, które zostaną zaspokojone poprzez realizację projektu - dostępność planowanego przedsięwzięcia dla mieszkańców Gminy Świątki |
(łącznie 9 pkt) 3 3 3 |
3 |
Zakładane rezultaty realizacji zadania - opis rezultatów projektu w odniesieniu do planowanych celów (Rezultaty można podzielić na policzalne (np. liczba godzin szkolenia odbytych przez określoną liczbę uczestników) oraz na niepoliczalne (zmiany społeczne, zdrowotne uczestników itp.). |
5 pkt |
4 |
Harmonogram zadania - wymienione szczegółowo w odpowiedniej kolejności działania - realność realizacji zadań w założonych terminach -przejrzystość realizacji projektu |
(łącznie 9 pkt) 3 3 3 |
5 |
Kosztorys zadania - szczegółowość kalkulacji kosztów - przejrzystość kalkulacji i spójność z założonymi działaniami - realność i niezbędność wydatków |
(łącznie 9 pkt) 3 3 3 |
6 |
Źródła finansowania zadania - wartość nakładów finansowych wnoszonych przez oferenta (środki finansowe ogółem) - wartość nakładów pozafinansowych wnoszonych przez oferenta (wkład osobowy) |
(łącznie 4 pkt) 2 2 |
1 |
2 |
3 |
7 |
Zasoby oferenta pozwalające na realizację zadania - zasoby kadrowe (ilość i doświadczenie osób pracujących przy realizacji projektu) -wkład rzeczowy |
(łącznie 2 pkt) 1 1 |
8 |
Doświadczenie oferenta - doświadczenie w realizacji podobnych przedsięwzięć - dotychczasowa współpraca z instytucjami publicznymi - rzetelność i terminowość wykonywania zadań zleconych oraz rozliczania się z dotacji |
(łącznie 6 pkt) 2 2 2 |
9 |
Promocja zadania - sposób promocji zadania oraz Gminy Świątki w związku z współfinansowaniem projektu |
2 |
10 |
Partnerstwo - wskazać, czy zadanie jest realizowane w partnerstwie (formalnym/nieformalnym) - wskazać zaangażowanie partnerów oraz zakres ich współpracy, partycypacja w kosztach lub innych zasobach |
2 |
Razem: |
50 |
-
Aby oferta mogła być dalej rozpatrywana i brać udział w podziale środków finansowych musi osiągnąć minimalny próg 30 punktów (tj. średnią ocenę wyliczoną na podstawie indywidualnej oceny każdego z członków Komisji Konkursowej).
-
Konkurs rozstrzyga Wójt Gminy Świątki, po zapoznaniu się z protokołem Komisji Konkursowej. Ogłoszenie zawierające rozstrzygnięcie konkursu zostanie zamieszczone:
-
w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Świątki http://bip.swiatki.nowoczesnagmina.pl/ w zakładce Gmina - Stowarzyszenia, organizacje pozarządowe i związki międzygminne;
-
na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy (Świątki 87 11-008 Świątki);
-
na stronie internetowej Gminy Świątki www.swiatki.pl
-
Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi w terminie do 10 dni od dnia składania ofert.
-
Decyzję o wyborze ofert i o udzieleniu dotacji podejmuje Wójt Gminy Świątki na podstawie protokołu Komisji Konkursowej.
VI. Regulacje końcowe.
-
Szczegółowe i ostateczne warunki realizacji, finansowania i rozliczenia zadania będzie regulować umowa sporządzona w formie pisemnej pomiędzy Gminą Świątki, a oferentem.
-
Zadanie może być realizowane wyłącznie przez podmiot będący stroną umowy. Dopuszcza się realizację zdań publicznych na mieniu gminnym.
-
Zadanie winno być zrealizowane z najwyższą starannością, zgodnie z zawartą umową oraz z obowiązującymi standardami i przepisami, w zakresie opisanym w ofercie.
-
Podmioty otrzymujące dotacje zobowiązane są dokonywania wydatków ze środków publicznych zgodnie z zasadami: równego traktowania, przejrzystości i jawności.
-
Zadanie winno być realizowane w taki sposób, aby w maksymalnym stopniu docelowymi podmiotami działań byli mieszkańcy Gminy Świątki.
-
W rozliczeniu dofinansowania, w części dotowanej przez Gminę Świątki, nie będą uwzględniane dokumenty finansowe wystawione przed datą zawarcia umowy oraz po upływie terminu jej obowiązywania.
-
Ogłaszający unieważnia konkurs ofert na realizację zadania publicznego jeżeli: nie złożono żadnej oferty lub żadna ze złożonych ofert nie spełnia wymogów zawartych w Ogłoszeniu. Informacje o unieważnieniu konkursu podaje się do publicznej wiadomości poprzez zamieszczenie jej w Biuletynie Informacji Publicznej http://bip.swiatki.nowoczesnagmina.pl/ w zakładce Gmina - Stowarzyszenia, organizacje pozarządowe i związki międzygminne, na stronie internetowej Gminy Świątki www.swiatki.pl oraz na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy Świątki.
-
Wyłoniony podmiot jest zobowiązany zamieszczać na wszystkich drukach związanych z realizacją zadania (plakatach, zaproszeniach, regulaminach, komunikatach itp.), a także w ogłoszeniach prasowych, reklamach, wykazach sponsorów, na banerach, informacji o tym, iż zadanie jest dofinansowane przez Gminę Świątki. Informacje takie winny być również podawane do publicznej wiadomości w czasie realizacji zadania.
-
Podmiot, który otrzyma dotację z budżetu Gminy Świątki jest zobowiązany do wyodrębnienia w ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy.
-
Oferenci zostaną powiadomieni o rozstrzygnięciu Konkursu i jego wyniku na piśmie.
-
Zleceniobiorca jest zobowiązany niezwłocznie po otrzymaniu Zawiadomienia o rozstrzygnięciu II Otwartego Konkursu Ofert, w sytuacji przyznania dotacji w wysokości niższej niż wnioskowana, do dostarczenia niezbędnych dokumentów potrzebnych do podpisania umowy, w tym m. in. zaktualizowany opis poszczególnych działań, kosztorys i harmonogram realizacji zadania podpisany przez osoby upoważnione lub oświadczenie o nieprzyjęciu dotacji.
-
Informacji w sprawie konkursu udzielają pracownicy UG w Świątkach: Monika Ćwiek i Aneta Dudała tel. (89) 616 98 83 wew.117 w godzinach pracy Urzędu, adres e-mail: monika.cwiek@swiatki.pl i aneta.dudala@swiatki.pl
Załączniki:
Załącznik Nr 1 - Wzór oferty.
Wójt Gminy Świątki
Sławomir Kowalczyk
Załączniki (9) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Metadane
Podmiot udostępniający: | sekretarz Gminy |
Źródło informacji: | Dudała Aneta |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Wojtera Zbigniew |
Data wprowadzenia: | 2017-03-29 06:57:43 |
Opublikował: | Wojtera Zbigniew |
Data publikacji: | 2017-03-29 08:36:01 |
Ostatnia zmiana: | 2017-05-08 11:45:11 |
Ilość wyświetleń: | 2819 |