Zamawiający:
Gmina Świątki

Tytuł przetargu:
„Budowa odcinka drogi wewnętrznej (o parametrach drogi klasy technicznej D) oraz zjazdu publicznego z drogi wojewódzkiej nr 530 na drogę wewnętrzną”ROS.271.11.2017

CPV:
Główny kod CPV: 45233220-7
Dodatkowe kody CPV:
Kod CPV
45111200-0
45233320-8
45232130-2
45233161-5
45450000-6


Tryb zamówienia:
Przetarg nieograniczony

Warunki:
Określenie warunków: dla uznania że Wykonawca spełnia warunek posiadania doświadczenia
zamawiający, żąda by wykonawca wykazał, iż w okresie ostatnich 15 lat, (a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy, to w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert wykonał, co
najmniej 1 zadania odpowiadające swoim rodzajem robotom budowlanym stanowiącym przedmiot
zamówienia, z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów na rzecz których
roboty te zostały Wykonane. Przez „zadanie odpowiadające rodzajem robót budowlanych
stanowiących przedmiot zamówienia”, należy rozumieć budowę lub przebudowę lub remont1
obiektów drogowych takich jak: drogi, chodniki, place, parkingi, ścieżki rowerowe, o nawierzchni z
kostki brukowej betonowej lub o nawierzchni bitumicznej o wartości robót budowlanych min.
100.000,00 zł brutto. Wykonawca złoży także oświadczenie, że dysponuje wiedzą i doświadczeniem
potrzebnym do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie wstępnego
oświadczenia zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SIWZ, o którym mowa w § VII ust. 1 SIWZ. Następnie
na podstawie wypełnionego przez wybranego Wykonawcę załącznika nr 3 do SIWZ „Wykazu
wykonanych robót”, o którym mowa w §VII ust. 6 pkt 1) SIWZ. Do przedmiotowego załącznika nr 3
należy dołączyć dowody potwierdzające, że wykazane roboty zostały wykonane w sposób należyty
oraz wskazujących, że zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo
ukończone. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że chociaż
jeden z nich spełnia w/w warunek, b) kadra techniczna: Zamawiający uzna warunek za spełniony,
jeżeli Wykonawca na czas realizacji zamówienia będzie dysponował osobami o odpowiednich
kwalifikacjach zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia tj. c) Kierownik robót w
specjalności drogowej pełniący jednocześnie rolę kierownika budowy. Minimalne wymagania:
posiadający uprawnienia do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w
specjalności drogowej lub inne uprawnienia umożliwiające wykonywanie tych samych czynności, do
wykonywania, których w aktualnym stanie prawnym uprawniają uprawnienia budowlane w/w
specjalności umożliwiające zrealizowanie przedmiotowego zamówienia, Ocena spełniania warunku
nastąpi na podstawie wstępnego oświadczenia zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SIWZ, o którym mowa
w §VII ust. 1 SIWZ. Następnie na podstawie wypełnionego przez wybranego Wykonawcę Załącznika
nr 4 do SIWZ, o którym mowa w §VII ust. 6 pkt.2) SIWZ.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia
wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: Tak


Termin realizacji:
02-07-2018

Osoba odpowiedzialna:
Zbigniew Wojtera

Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy w Świątkach, Świątki 87, 11-008 Świątki, w pokoju nr 17/sekretariat/ w terminie do dnia 07-11-2017r. do godziny 1000.

Oferty można składać do:
2017-11-07 godz: 10:00

Otwarcie ofert:
2017-11-07 godz: 10:15

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy w Świątkach, Świątki 87, 11-008 Świątki, w pok. nr 1 /sala konferencyjna/

Kryteria wyboru:
Opis kryteriów, którymi zamawiający będzie kierował się przy wyborze oferty wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert
1. Oceny ofert będzie dokonywała komisja. Zamawiający może żądać udzielania przez wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert oraz dokona poprawek oczywistych pomyłek w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę.
2. Przy wyborze oferty Zamawiający będzie kierował się kryterium ceny oferty brutto ogółem za realizację zamówienia obliczonej przez Wykonawcę zgodnie z przepisami prawa i podanej w „Formularzu Ofertowym” (Załącznik nr 1) pkt. 1. Określona w ten sposób cena oferty służyć będzie wyłącznie do porównania ofert i wyboru najkorzystniejszej oferty.
3. W odniesieniu do wykonawców, którzy spełnili postawione warunki komisja dokona oceny ofert na podstawie następujących kryteriów:

l.p.
Opis kryteriów oceny Wag
1 - Cena - 60 %
2 - Okres gwarancji i rękojmi - 40%

4. Liczba punktów, które można uzyskać w kryterium „Cena” (Cp) zostanie obliczona wg następującego wzoru:
1) Cp = Co/Cb x 60 pkt

Cp- ilość punktów badanej ceny oferty
Co - cena oferty najniższej spośród zaproponowanych w ofertach
Cb - cena oferty badanej

2) Porównywaną ceną będzie cena brutto ogółem za realizację zamówienia.
5. Punkty za kryterium „Okres gwarancji i rękojmi” (waga 40%) - (Og) - zostaną przyznane zgodnie z poniższym opisem:
1) Oferty w tym kryterium oceniane będą w odniesieniu do najdłuższego okresu gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane oraz urządzenia zamontowane lub dostarczone w ramach realizacji przedmiotu zamówienia przedstawionego przez wykonawców zastrzegając, iż minimalny okres (termin) gwarancji i rękojmi wynosi 3 lata wg poniższego wzoru:
a) 3 lata gwarancji i rękojmi - 0 punktów,
b) 4 lata gwarancji i rękojmi - 10 punkty,
c) 5 lat gwarancji i rękojmi - 20 punktów,
d) 6 lat gwarancji i rękojmi - 30 punktów,
e) 7 lat gwarancji i rękojmi oraz więcej - 40 punktów,
2) Punkty zostaną przyznane na podstawie oświadczenia złożonego w pkt 2 Formularza Ofertowego (Załącznik nr 1 do SIWZ). W przypadku nie podania przez Wykonawcę w pkt 2 Formularza Ofertowego (Załącznik nr 1) okresu gwarancji i rękojmi, zamawiający do oceny oferty przyjmie minimalny okres (termin) gwarancji i rękojmi tj. 3 lata.
3) Oferta z okresem 7 lat i więcej, gwarancji i rękojmi otrzyma maksymalną ilość punktów tj 40 pkt.

6. Zamawiający może przyznać wykonawcy maksymalnie 100 punktów. Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta z największą liczbą punktów, tj. przedstawiająca najkorzystniejszy bilans kryteriów oceny ofert wg wzoru:
Po = Cp+Og, gdzie:
Po - suma punktów uzyskana przez ofertę
Cp - ilość punktów uzyskanych przez ofertę w kryterium „Cena”
Og - ilość punktów uzyskanych przez ofertę w kryterium „Okres gwarancji i rękojmi”
7. Jeżeli nie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans kryteriów oceny ofert, zamawiający spośród tych ofert wybiera ofertę z najniższą ceną.
8. Uzyskana z wyliczenia ilość punktów w każdym z kryteriów zostanie ostatecznie wyliczona z dokładnością do drugiego miejsca po przecinku w zachowaniem następującej zasady: jeżeli parametr miejsca tysięcznego jest poniżej 5 to parametr setny zaokrągla się w dół, jeżeli parametr miejsca tysięcznego jest 5 i powyżej to parametr setny zaokrągla się w górę.


Wadium:
10.000,00 zł.

Uwagi:
Informacja na temat wadium
1. Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysokości: 10.000,00
zł w terminie do dnia 07-11-2017r. do godz. 10:00. 2. Wadium może być wniesione w następującej
formie: 1) Pieniądzu - przelewem na konto zamawiającego, prowadzone w Banku Spółdzielczym w
Jonkowie Oddział Świątki Nr konta bankowego: 63 8857 1025 3001 0000 0101 0004, o uznaniu przez
zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w terminie decyduje data wpływu środków na
rachunek zamawiającego. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się na
rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu (godziny) przewidzianego na
wniesienie wadium. 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 3)
Gwarancji bankowej 4) Gwarancji ubezpieczeniowej 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o
których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji
Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) 3. W zależności od wybranej
formy wadium (ust. 2 pkt 2-5) – zaleca się kserokopię dokumentu potwierdzającego wniesienie
wadium dołączyć do oferty, a oryginał należy umieścić w kopercie wraz z ofertą. 4. Gwarancja
bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać co najmniej
następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy): 1) ustalać beneficjenta gwarancji, tj.
Gminę Świątki reprezentowaną przez Wójta Gminy Świątki, 2) określać kwotę gwarantowaną w zł
(ustaloną w SIWZ), 3) określać termin ważności (wynikający z SIWZ), 4) określać przedmiot
gwarancji (wynikający z SIWZ), 5) musi zawierać klauzule gwarantujące bezwarunkową wypłatę na
rzecz zamawiającego w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5
ustawy Pzp tj. być gwarancją nie odwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie do wypłaty
Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach wskazanych w ustawie pzp. 6) Gwarancja
musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis
winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną
pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 5. Wadium wniesione w pieniądzu
zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium musi obejmować cały okres związania
ofertą. 7. Oferta, która nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie odrzucona przedmiotowego postępowania


Firmy uczestniczące