Zamawiający:
Gmina Świątki

Tytuł przetargu:
Odbiór i transport odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli
nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Świątki w okresie od
01.01.2018 r. do 31.12.2019 r.
Numer referencyjny: ROS.271.9.2017


CPV:
90512000-9,
90513100-7,
90513100-7


Tryb zamówienia:
Przetarg nieograniczony

Warunki:
WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej
działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
Określenie warunków: Wykonawca jest obowiązany wykazać, że
posiada: a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie
odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
prowadzonego przez Wójta Gminy Świątki w zakresie odbioru odpadów
opisanych w przedmiocie zamówienia; b) wpis do rejestru działalności
regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli
nieruchomości zamieszkałych z terenu miasta i gminy Świątki, o którym
mowa w art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu
czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 poz. 1289 ); c) aktualne
zezwolenie na transport odpadów wydane przez starostę właściwego ze
względu na miejsce siedziby lub zamieszkania transportującego odpady,
o którym mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U.
z 2016 poz. 1987) lub zaświadczenie o wpisie do rejestru o którym
mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.
U. z 2016 poz. 1987), w zakresie transportu odpadów objętych
przedmiotem niniejszego zamówienia, lub inne ważne zezwolenie
obejmujące swym zakresem zezwolenie na transport odpadów będących
przedmiotem niniejszego zamówienia, d) aktualne zezwolenie na
zbieranie odpadów wydane przez organ właściwy ze względu na miejsce
zbierania odpadów, o którym mowa w art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 14
grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 poz. 1987) w zakresie
zbierania odpadów objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, lub
aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów, o którym mowa w art. 28
ust.1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 poz.
1987) w zakresie zbierania odpadów objętych przedmiotem niniejszego
zamówienia, lub inne ważne zezwolenie obejmujące swym zakresem
zezwolenie na zbieranie odpadów będących przedmiotem niniejszego
zamówienia, e) zaświadczenie (lub inny dokument) o wpisie do rejestru
podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny
(wymagany zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym
sprzęcie elektrycznym i elektronicznym), o którym mowa w art. 49 ust. 1
ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2016 poz. 1987)
prowadzonego przez marszałka województwa lub przez Głównego
Inspektora Ochrony Środowiska, do czasu utworzenia ww. rejestru przez
marszałka województwa, zgodnie z art. 235 ust. 2 ww. ustawy,
Informacje dodatkowe
III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna
Określenie warunków: Wykonawca jest obowiązany wykazać, że:
posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie
prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę
minimum 400.000,00 zł (słownie: czterysta tysięcy złotych), posiada
środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę minimum 400.000,00
zł (słownie: czterysta tysięcy złotych), w ciągu ostatnich trzech lat
obrotowych osiągnął roczny obrót w kwocie 600.000,00 zł w tym w
obszarze odbioru i transportu odpadów na kwotę 400.000 zł rocznie.
Informacje dodatkowe
III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa
Określenie warunków: Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
2.3.1) doświadczenie zawodowe: dla uznania że Wykonawca spełnia
warunek posiadania doświadczenia zamawiający żąda by wykonawca
wykazał, iż 2.3.1.1. w okresie ostatnich 3 lat, (a jeżeli okres prowadzenia
działalności jest krótszy, to w tym okresie) przed upływem terminu
składania ofert wykonał, co najmniej 2 zadania polegające na odbiorze i
transporcie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych w
sposób ciągły przez co najmniej 12 miesięcy, o łącznej masie co najmniej
850 Mg każda, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz
załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub
są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są
referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz
którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych
lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o
obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń
okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne
dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być
wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 2.3.1.2.
w okresie ostatnich 3 lat, (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy, to w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert
wykonał, co najmniej 2 zadania polegające na przeprowadzeniu akcji
edukacji ekologicznej, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz
załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub
są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są
referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz
którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych
lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o
obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych
dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń
okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne
dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być
wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania
ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
Wykonawca złoży także oświadczenie, że dysponuje wiedzą i
doświadczeniem potrzebnym do wykonania zamówienia. Ocena
spełniania warunku nastąpi na podstawie wstępnego oświadczenia
zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SIWZ, o którym mowa w § VII ust. 1
SIWZ. Następnie na podstawie wypełnionego przez wybranego
Wykonawcę załącznika nr 3 do SIWZ „Wykazu wykonanych usług”, o
którym mowa w §VII ust. 6 pkt 1) SIWZ. Do przedmiotowego załącznika
nr 3 należy dołączyć dowody potwierdzające, że wykazane usługi zostały
wykonane w sposób należyty. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o
udzielenie zamówienia muszą wykazać, że chociaż jeden z nich lub
łącznie spełniają w/w warunek, 2.3.2) wykaz urządzeń technicznych
dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego – dla
uznania, że wykonawca spełnia warunek urządzeń technicznych
dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego,
wykonawca jest obowiązany wykazać posiadanie: 2.3.2.1. co najmniej
dwóch pojazdów specjalnych bezpylnych (śmieciarka) z funkcją
kompaktującą przystosowanych do odbierania zmieszanych odpadów
komunalnych zbieranych w pojemnikach 60 l -1100 l, w tym jeden
pojazd – śmieciarka na podwoziu dwuosiowym o dopuszczalnej masie
całkowitej nie większej niż 4600 kg o nacisku nieprzekraczającym 3,5 t
na oś, 2.3.2.2. co najmniej dwóch pojazdów przystosowanych do
odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych, 2.3.2.3. co
najmniej jednego pojazdu do odbierania odpadów bez funkcji
kompaktującej, 2.3.2.4. Bazy magazynowo-transportowej, której
wyposażenie oraz sposób funkcjonowania będzie zgodny z
Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w
sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów
komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122); w
szczególności baza musi być usytuowana w odległości nie większej niż
60 km od granicy Gminy Świątki, na terenie, do którego wykonawca
posiada tytuł prawny. Wszystkie wskazane pojazdy muszą posiadać
wszystkie wymagane przepisami prawa badania i przeglądy. 2.3.3) kadra
techniczna: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca
na czas realizacji zamówienia będzie dysponował min. 4 osobami o
odpowiednich kwalifikacjach zawodowych niezbędnych do wykonania
zamówienia tj. a) kierowcy - minimalne wymagania: z uprawnieniami do
kierowania pojazdami kat. C posiadający aktualne świadectwo
kwalifikacji zawodowej, Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie
wstępnego oświadczenia zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SIWZ, o którym
mowa w §VII ust. 1 SIWZ. Następnie na podstawie wypełnionego przez
wybranego Wykonawcę Załącznika nr 4 do SIWZ, o którym mowa w §VII
ust. 6 pkt.2) SIWZ.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we
wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk
osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z
informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób:
Tak
Informacje dodatkowe: Do oferty (załącznik nr 1do SIWZ) każdy
Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert
oświadczenia w zakresie wskazanym w załączniku nr 2. Informacje
zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że
Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w
postępowaniu.


Termin realizacji:
01.01.2018-31.12.2019

Osoba odpowiedzialna:
Zbigniew Wojtera

Miejsce składania ofert:
Urząd Gminy w Świątkach, 11-008 Świątki 87, w pokoju nr 17 /sekretariat/

Oferty można składać do:
2017-11-29 godz: 10:00

Otwarcie ofert:
2017-11-29 godz: 10:15

Miejsce otwarcia ofert:
Urząd Gminy w Świątkach, 11-008 Świątki 87 , w pok. nr 1 /sala konferencyjna/

Kryteria wyboru:
Kryteria - Znaczenie
cena - 60,00
aspekty ekologiczne - 30,00
aspekty społeczne - 10,00


Wadium:
18 000,00

Uwagi:
w dniu 15.11.2017 zamawiający przedłuzył termin składania ofert oraz Zmienił w SIWZ kryteria wyboru ofert.
Proszę uzywać aktualnego SIWZ stare SIWZ nie zostało zdjete ze strony.


Firmy uczestniczące