Zamawiający:
Gmina Świątki

Tytuł przetargu:
Odbiór i transport odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Świątki w okresie od 01.01.2020 r. do 31.12.2020 r.

CPV:
CPV 90500000-2 usługi związane z odpadami
CPV 90512000-9 usługi transportu odpadów
CPV 90513100-7 usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych


Tryb zamówienia:
Przetarg nieograniczony

Warunki:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:
1) nie podlegają wykluczeniu;
2) spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
A) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:
Wykonawca jest obowiązany wykazać, że posiada:
a) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości prowadzonego przez Wójta Gminy Świątki w zakresie odbioru odpadów opisanych w przedmiocie zamówienia;
b) wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu gminy Świątki, o którym mowa w art. 9c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 2010 );
c) aktualne zezwolenie na transport odpadów wydane przez starostę właściwego ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania transportującego odpady, o którym mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj.:Dz.U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.) lub zaświadczenie o wpisie do rejestru o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj.:Dz.U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.), w zakresie transportu odpadów objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, lub inne ważne zezwolenie obejmujące swym zakresem zezwolenie na transport odpadów będących przedmiotem niniejszego zamówienia,
d) aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów wydane przez organ właściwy ze względu na miejsce zbierania odpadów, o którym mowa w art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj.:Dz.U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.) w zakresie zbierania odpadów objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, lub aktualne zezwolenie na zbieranie odpadów, o których mowa w ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj.:Dz.U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.) w zakresie zbierania odpadów objętych przedmiotem niniejszego zamówienia, lub inne ważne zezwolenie obejmujące swym zakresem zezwolenie na zbieranie odpadów będących przedmiotem niniejszego zamówienia,
e) zaświadczenie (lub inny dokument) o wpisie do rejestru podmiotów zbierających zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny (wymagany zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym), o którym mowa w art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tj.:Dz.U. z 2019 r. poz. 701 ze zm.) prowadzonego przez marszałka województwa lub przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska, do czasu utworzenia ww. rejestru przez marszałka województwa, zgodnie z art. 235 ust. 2 w/w. ustawy,
B) sytuacji ekonomicznej lub finansowej.
Wykonawca jest obowiązany wykazać, że:
a) posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę minimum 250.000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych),
b) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę minimum 250.000,00 zł (słownie: dwieście pięćdziesiąt tysięcy złotych),
c) w ciągu ostatnich trzech lat obrotowych osiągnął roczny obrót w kwocie 300.000,00 zł w tym w obszarze odbioru i transportu odpadów na kwotę 250.000,00 zł rocznie.
C) zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że:
a) doświadczenie zawodowe: dla uznania że Wykonawca spełnia warunek posiadania doświadczenia zamawiający żąda by wykonawca wykazał, iż
b) w okresie ostatnich 3 lat, (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie) przed upływem terminu składania ofert wykonał, co najmniej 2 zadania polegające na odbiorze i transporcie odpadów komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w sposób ciągły przez co najmniej 12 miesięcy, o łącznej masie co najmniej 850 Mg każda, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu;
c)
d) Wykonawca złoży także oświadczenie, że dysponuje wiedzą i doświadczeniem potrzebnym do wykonania zamówienia. Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie wstępnego oświadczenia zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SIWZ, o którym mowa w § VII ust. 1 SIWZ. Następnie na podstawie wypełnionego przez wybranego Wykonawcę załącznika nr 3 do SIWZ „Wykazu wykonanych usług”, o którym mowa w §VII ust. 6 pkt 1) SIWZ. Do przedmiotowego załącznika nr 3 należy dołączyć dowody potwierdzające, że wykazane usługi zostały wykonane w sposób należyty. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą wykazać, że chociaż jeden z nich lub łącznie spełniają w/w warunek,
D) wykaz urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego – dla uznania, że wykonawca spełnia warunek urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy w celu wykonania zamówienia publicznego, wykonawca jest obowiązany wykazać posiadanie:
a) co najmniej dwóch pojazdów specjalnych bezpylnych (śmieciarka) z funkcją kompaktującą przystosowanych do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych zbieranych w pojemnikach 60 l -1100 l, w tym jeden pojazd – śmieciarka na podwoziu dwuosiowym o dopuszczalnej masie całkowitej nie większej niż 4600 kg o nacisku nieprzekraczającym 3,5 t na oś,
b) co najmniej dwóch pojazdów przystosowanych do odbierania selektywnie zebranych odpadów komunalnych,
c) co najmniej jednego pojazdu do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej,
d) Bazy magazynowo-transportowej, której wyposażenie oraz sposób funkcjonowania będzie zgodny z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz. 122); w szczególności baza musi być usytuowana w odległości nie większej niż 60 km od granicy Gminy Świątki, na terenie, do którego wykonawca posiada tytuł prawny.
e) Wszystkie wskazane pojazdy muszą posiadać wszystkie wymagane przepisami prawa badania i przeglądy.
E) kadra techniczna: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca na czas realizacji zamówienia będzie dysponował min. 4 osobami o odpowiednich kwalifikacjach zawodowych niezbędnych do wykonania zamówienia tj.
a) kierowcy - minimalne wymagania:
b) z uprawnieniami do kierowania pojazdami kat. C posiadający aktualne świadectwo kwalifikacji zawodowej,
Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie wstępnego oświadczenia zgodnie z Załącznikiem nr 2 do SIWZ, o którym mowa w §VII ust. 1 SIWZ. Następnie na podstawie wypełnionego przez wybranego Wykonawcę Załącznika nr 4 do SIWZ, o którym mowa w §VII ust. 6 pkt.2) SIWZ.


Termin realizacji:
31.12.2020

Osoba odpowiedzialna:
Zbigniew Wojtera

Miejsce składania ofert:
W siedzibie Zamawiającego - Urząd Gminy w Świątkach, 11-008 Świątki 87, w pokoju nr 17 /sekretariat/

Oferty można składać do:
2019-12-13 godz: 11:00

Otwarcie ofert:
2019-12-13 godz: 11:05

Miejsce otwarcia ofert:
w siedzibie zamawiającego - Urząd Gminy w Świątkach, 11-008 Świątki 87 , w pok. nr 1 /sala konferencyjna/

Kryteria wyboru:
Wybór oferty zostanie dokonany w oparciu o przyjęte w niniejszym postępowaniu kryteria oceny ofert przedstawione w tabeli:


Nazwa kryterium Waga
cena 60
aspekty społeczne 40
3) W trakcie oceny ofert zostanie zastosowany następujący wzór arytmetyczny:

Nazwa kryterium
Wzór Sposób oceny:
Cena
P= (Cn : Cb) x 60
Cn- cena najniższa
Cb- cena badanej oferty
Punkty za ocenę zostaną wyliczone zgodnie z formularzem ofertowym 0-60 pkt wg wzoru
aspekty społeczne:
P= (B) Ilość zatrudnienia lub posiadania zatrudnionych osób niepełnosprawnych***
B=10 pkt dla 1 zatrudnionego niepełnosprawego
B=20 pkt dla 2 zatrudnionego niepełnosprawego
B=40 pkt dla 3 i więcej zatrudnionego niepełnosprawego)
Rezygnacja z zatrudnienia osób niepełnosprawnych*** (B=0)


Wadium:
6.700,00 zł.

Uwagi:


Firmy uczestniczące