WÓJT GMINY ŚWIĄTKI OGŁASZA NABÓR NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE W URZĘDZIE GMINY W ŚWIĄTKACH W REFERACIE FINANSÓW – ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych.
Świątki, dn. 26.05.2020 r.
WÓJT GMINY ŚWIĄTKI
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W URZĘDZIE GMINY W ŚWIĄTKACH
W REFERACIE FINANSÓW
-
Stanowisko pracy – ds. wymiaru podatków i opłat lokalnych.
-
Wymagania:
-
niezbędne:
-
obywatelstwo polskie,
-
wykształcenie wyższe – co najmniej I-go stopnia w zakresie:
-
księgowość;
-
rachunkowość i finanse;
-
pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
-
niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
-
stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.
-
dodatkowe:
-
co najmniej 1 rok pracy w jednostkach samorządu terytorialnego przy prowadzeniu spraw związanych z wymiarem podatków i opłat lokalnych;
-
znajomość przepisów prawnych dotyczących stanowiska pracy tj. m.in.:
-
ustawa ordynacja podatkowa;
-
ustawa o finansach publicznych;
-
ustawa Kodeks Postępowania Administracyjnego;
-
ustawa o opłatach i podatkach lokalnych;
-
ustawa o podatku rolnym;
-
ustawa o podatku leśnym;
-
ustawa o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej.
-
kategoria prawa jazdy „B”;
-
praktyczna umiejętność obsługi komputera;
-
umiejętność myślenia strategicznego i precyzyjnego formułowania myśli;
-
umiejętność redagowania pism w sposób czyniący je zrozumiałymi dla czytającego;
-
umiejętność logicznego wyciągania wniosków z przyjętych założeń;
-
komunikatywność;
-
umiejętność pracy w zespole.
-
Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
-
W zakresie wymiaru podatków lokalnych od osób fizycznych, osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, jak niżej:
-
podatku od nieruchomości – przy użyciu programów „Podatek od nieruchomości dla osób fizycznych” oraz „Podatek od nieruchomości dla osób prawnych” PUMA;
-
podatku rolnego i leśnego – przy użyciu programów „Podatek rolny/leśny/nieruchomości dla osób fizycznych” oraz „Podatek rolny/leśny dla osób prawnych” PUMA, w tym w szczególności:
-
przyjmowanie i weryfikacja informacji i deklaracji podatkowych;
-
wzywanie do złożenia informacji podatkowych od osób fizycznych oraz deklaracji podatkowych od osób prawnych;
-
prowadzenie postępowania dowodowego w sprawie wezwania do korekty deklaracji i informacji podatkowych;
-
przygotowywanie decyzji ustalających wysokość zobowiązań podatkowych
-
Kontrola poprawności składanych informacji i deklaracji podatkowych stanowiących podstawę do ustalenia wysokości zobowiązania podatkowego.
-
Załatwianie środków odwoławczych od decyzji wymiarowych należnych zobowiązań podatkowych.
-
Dokonywanie wymiaru i korekt podatków w ciągu roku podatkowego zgodnie z powstaniem lub wygaśnięciem obowiązku podatkowego.
-
Weryfikowanie posiadanych informacji podatkowych z danymi zawartymi w ewidencji gruntów i budynków i uzgadnianie kartotek osób fizycznych i prawnych.
-
Aktualizowanie bazy danych podatników.
-
Przeprowadzanie kontroli podatkowych.
-
Wydawanie zaświadczeń o ogólnej i przeliczeniowej wielkości gospodarstwa i nie zaleganiu w podatkach i opłatach lokalnych.
-
Gromadzenie dokumentów niezbędnych do stosowania z urzędu ulg w spłacie podatków, sporządzanie wniosków w sprawach ulg, prowadzenie postępowania podatkowego oraz przygotowywanie decyzji w tym zakresie.
-
Prowadzenie spraw z zakresu pomocy de minimis i pomocy publicznej w podatkach i opłatach lokalnych, w tym w szczególności:
-
weryfikacja wniosków składanych przez podatników;
-
prowadzenie postępowań i przygotowywanie decyzji ws. pomocy de minimis i pomocy publicznej;
-
wydawanie zaświadczeń o pomocy de minimis i pomocy publicznej;
-
sprawozdawczość z zakresu pomocy publicznej, w tym miesięczna w systemie SHRIMP i miesięczna sprawozdania z pomocy w rolnictwie i rybołówstwie.
-
Udzielanie pisemnych informacji na wniosek KRUS i innych podmiotów i wydawanie zaświadczeń o opłaconych składkach emerytalno-rentowych.
-
Ścisła współpraca z Inspektorem ds. księgowości budżetowej w zakresie przyjmowania wniosków o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej, a w szczególności:
-
potwierdzanie powierzchni użytków rolnych będących w posiadaniu lub współposiadaniu producenta rolnego;
-
ustalanie powierzchni gruntów, na które nie przysługuje zwrot podatku.
-
Sporządzanie sprawozdań, analiz, informacji i zestawień niezbędnych do przygotowania projektu budżetu, sprawozdań z wykonania budżetu oraz uchwał dotyczących podatków i opłat lokalnych.
-
Wykonywanie innych, nie ujętych w niniejszym zakresie czynności spraw doraźnych.
-
Informacja o warunkach pracy na danym stanowisku:
-
miejsce pracy: praca w biurze na I piętrze, budynek i pomieszczenie pracy niedostosowane dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim.
-
czas pracy: praca na pełny etat w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach: od 700 do 1500 w poniedziałek, wtorek i czwartek, w godzinach od 700 do 1800 w środę oraz w godzinach od 700 do 1200 w piątek.
-
stanowisko pracy: praca ze stałym korzystaniem z komputera;
-
okres zawarcia umowy: umowa o pracę zostanie zawarta na czas określony, na 6 miesięcy.
-
W miesiącu kwietniu 2020 roku wskaźnik zatrudnienia osób niepełno-sprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, przekroczył 6%.
-
Wymagane dokumenty:
-
list motywacyjny, życiorys (CV)1;
-
kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie na druku podanym do ogłoszenia;
-
informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych na druku załączonym do ogłoszenia;
-
kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
-
inne dodatkowe dokumenty o posiadanych kwalifikacjach;
-
kopie świadectw pracy;
-
oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych oraz zdolności do czynności prawnych;
-
oświadczenie kandydata, że nie był prawomocnie skazany za przestępstwo umyślne lub przestępstwo skarbowe umyślne2;
-
oświadczenie kandydata o posiadaniu obywatelstwa polskiego;
-
oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do pracy na danym stanowisku urzędniczym.
-
Informacje dodatkowe:
-
kandydaci spełniający wymogi formalne zostaną poinformowani telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej. Brak odpowiedzi ze strony Urzędu Gminy w Świątkach na zgłoszoną ofertę, a także nie zgłoszenie się kandydata na rozmowę kwalifikacyjną w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z odrzuceniem oferty.
-
Informacja o wynikach naboru będzie ogłoszona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Świątkach.
-
Dokumenty osób, które nie zostaną wybrane do zatrudnienia można odbierać w terminie do 15 lipca 2020 roku. Dokumenty nie odebrane zostaną odesłane na adres podany w dokumentach aplikacyjnych.
-
Termin składania dokumentów: wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać osobiście w siedzibie Urzędu, pokój nr 17 lub pocztą na adres: Urząd Gminy w Świątkach, Świątki 87, 11-008 Świątki z dopiskiem:
"Dotyczy naboru na stanowisko ds. podatków i opłat lokalnych" w terminie do dnia 9 czerwca 2020 roku do godziny 1500.
-
Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po terminie nie będą rozpatrywane.
1. List motywacyjny oraz szczegółowe CV (z uwzględnieniem dokładnego przebiegu kariery zawodowej), powinny być opatrzone klauzulą: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 10 maja 2018 roku o ochronie danych osobowych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r., poz. 1781) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (tekst jednolity Dz. U. z 2019 roku, poz. 1282)”. Zarówno List motywacyjny, szczegółowe CV, jak i klauzula powinny być własnoręcznie podpisane.
-
Osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego. Brak aktualnego Zapytania skutkuje nie podpisaniem umowy o pracę.
KWESTIONARIUSZ DLA OSOBY UBIEGAJĄCEJ SIĘ O ZATRUDNIENIE
-
Imię (imiona) i nazwisko……………………………………………………………....
-
Data urodzenia …………………………………………………………………………
-
Dane kontaktowe ..........................................................................................................
(wskazane przez osobę ubiegającą się o zatrudnienie)
-
Wykształcenie (gdy jest ono niezbędne do wykonywania pracy określonego rodzaju lub na określonym stanowisku)………………………………………........................………….........
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
(nazwa szkoły i rok jej ukończenia)
…………………………………………………………………............………………………
(zawód, specjalność, stopień naukowy, tytuł zawodowy, tytuł naukowy)
-
Kwalifikacje zawodowe (gdy są one niezbędne do wykonywania pracy określonego rodzaju lub na określonym stanowisku)..................................................................................................
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
(kursy, studia podyplomowe lub inne formy uzupełnienia wiedzy lub umiejętności)
-
Przebieg dotychczasowego zatrudnienia (gdy jest ono niezbędne do wykonywania pracy określonego rodzaju lub na określonym stanowisku)…………………….......................…….
…………………………………………………………………............………………………
……………………………………………………………………............……………………
…………………………………………………………………………………………………
(okresy zatrudnienia u kolejnych pracodawców oraz zajmowane stanowiska pracy)
-
Dodatkowe dane osobowe, jeżeli prawo lub obowiązek ich podania wynika z przepisów szczególnych …………………………………………………………..............................……
………………………………………………………………............…………………………
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
…............................ …………..……………………….
(miejscowość i data) (podpis osoby ubiegającej się o zatrudnienie)
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119, s.1) – dalej RODO informuję, iż:
-
Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych jest Wójt Gminy Świątki, Świątki 87, 11-008 Świątki, tel. (089) 616 98 83, e-mail: gmina@swiatki.pl
-
W sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych można kontaktować
się z Inspektorem Ochrony Danych za pośrednictwem adresu e-mail: marek.krygier@swiatki.pl -
Dane osobowe będą przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. realizacji obowiązku prawnego ciążącego na administratorze w celu przeprowadzenia rekrutacji na wolne stanowiska pracy w zakresie określonym w przepisach prawa, a także w celu archiwizacji.
-
Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będzie Urząd Gminy w Świątkach oraz podmioty zaufane działające na podstawie odpowiedniej umowy.
Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą:
• podmioty uprawnione do uzyskania tych danych na podstawie przepisów prawa;
• podmioty zewnętrzne współpracujące z Administratorem na mocy stosownych umów powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz przy zapewnieniu stosowania przez ww. podmioty adekwatnych środków technicznych i organizacyjnych zapewniających ochronę danych.
-
Dane osobowe będą przechowywane przez okres rekrutacji a także stosownie do kryteriów określonych w instrukcji kancelaryjnej, jednolitym wykazie akt oraz instrukcji archiwalnej obowiązujących w Urzędzie Gminy w Świątkach.
-
Przysługuje Pani/Panu prawo do:
- dostępu do swoich danych osobowych;
- sprostowania swoich danych osobowych;
- żądania usunięcia swoich danych osobowych;
- żądania ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych;
- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych;
- żądania przeniesienia swoich danych osobowych
-
Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.
-
Podane przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. W przypadku niepodania danych nie będzie możliwe w stosunku do Pana osoby przeprowadzenie procesu rekrutacji na wolne stanowisko pracy.
……………………………………………..
Data i czytelny podpis osoby poinformowanej
Załączniki (2) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Zarządzenie nr 28 - w sprawie ogłoszenia konkursu na wolne stanowisko urzędnicze ds. podatków i opłat lokalnych (75.5kB) | ||
Informacja o wyniku naboru - Alina Jeglińska (249.9kB) |
Metadane
Podmiot udostępniający: | Wojtera Zbigniew |
Źródło informacji: | Sekretarz Gminy |
Data utworzenia: | 2020-05-26 13:03:37 |
Wprowadził do systemu: | Wojtera Zbigniew |
Data wprowadzenia: | 2020-05-26 13:03:52 |
Opublikował: | Wojtera Zbigniew |
Data publikacji: | 2020-05-26 13:08:58 |
Ostatnia zmiana: | 2020-06-26 07:33:35 |
Ilość wyświetleń: | 2864 |