W związku z ogłoszeniem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii wywołanej wirusem SARS-CoV-2 na podstawie §21 i 22 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 maja 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 861, 879, 905, 957 i 1013)) ogłaszam. Szczegóły w zxałączniku


    1. Praca Urzędu Gminy w Świątkach podlega ograniczeniom polegającym na wykonywaniu wyłącznie zadań niezbędnych do zapewnienia pomocy obywatelom.
    2. Zabrania się przebywania interesantów w pomieszczeniach Urzędu Gminy w Świątkach, za wyjątkiem wyznaczonego miejsca do obsługi interesantów w holu wejściowym.
    3. Ograniczenia określone w ust. 2 nie stosuje się do:
        1) dziecka do ukończenia 13. roku życia;
        2) osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności, osoby z orzeczeniem o stopniu niepełnosprawności, osoby z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego lub osoby, która ze względu na stan zdrowia nie może poruszać się samodzielnie;
        3) osoby o ograniczonej możliwości prowadzenia własnych spraw w urzędzie;
        4) osoby wymagającej pomocy tłumacza;
        5) innej osoby, w przypadkach wynikających z odrębnych przepisów.
    4. Do zadań, o których mowa w ust. 1, zalicza się w szczególności sprawy z zakresu:
        1) rejestracji stanu cywilnego;
        2) ewidencji ludności i dowodów osobistych;
        3) pomocy społecznej;
        4) świadczenia usług komunalnych;
        5) budownictwa oraz planowania i zagospodarowania przestrzennego, w tym dotyczące:
            a) decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego wydawanych na podstawie ustawy z dnia   27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2021 r. poz. 741 i 784);
            b) decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej wydawanej na podstawie ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1363 oraz z 2021 r. poz. 784);
            c) decyzji o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej wydawanej na podstawie ustawy z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym (Dz. U. z 2020 r. poz. 1043, 1378 i 1778 oraz z 2021 r. poz. 780 i 784);
        6) ochrony środowiska, w tym dotyczące:
            a) decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji wydawanej na podstawie ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji  o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2021 r. poz. 247 i 784)
            b) decyzji zezwalającej na usunięcie drzew lub krzewów wydawanej na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody (Dz. U. z 2020 r. poz. 55, 471 i 1378);
            c) wydawania zezwoleń na przetwarzanie odpadów, zezwoleń na zbieranie odpadów, decyzji o uznaniu przedmiotu lub substancji za produkt uboczny oraz decyzji o odmowie uznania przedmiotu lub substancji za produkt ubocz-ny, na podstawie ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2021 r. poz. 779 i 784);
            d) decyzji dotyczących pozwoleń zintegrowanych na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska (Dz. U. z 2020 r. poz. 1219, 1378, 1565, 2127 i 2338 oraz z 2021 r. poz. 802);
            e) zgłoszenia instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogącej negatywnie oddziaływać na środowisko, na podstawie ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. – Prawo ochrony środowiska;
        7) korzystania z wód, w zakresie zgody wodnoprawnej wydawanej na podstawie ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. – Prawo wodne (Dz. U. z 2021 r. poz. 624  i 784);
        8) przebudowy lub remontu infrastruktury telekomunikacyjnej istniejącej w pasie drogowym drogi publicznej, lokalizowania infrastruktury telekomunikacyjnej w pasie drogowym drogi publicznej, udostępnienia przedsiębiorcy telekomunikacyjnemu kanału technologicznego oraz zajęcia pasa drogowego drogi publicznej w celu umieszczenia w nim infrastruktury telekomunikacyjnej lub prowadzenia robót w tym pasie dotyczących infrastruktury telekomunikacyjnej, o których mowa w art. 38–40 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2020 r. poz. 470, 471, 1087 i 2338 oraz        z 2021 r. poz. 54 i 720).
    5. Jednocześnie zachęcam Państwa do załatwiania spraw poprzez kontakt telefoniczny: (896169883), mailowo (gmina@swiatki.pl), Platformę ePUAP (adres skrytki: 2814122/skrytka) oraz portal e-Urząd: https://euslugi.swiatki.pl
    6. Zachęcam również do dokonywania płatności w formie bezgotówkowej za pomocą przelewów poprzez bankowość elektroniczną:
    1) opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy uiszczać przelewem na rachunek bankowy Gminy Świątki w WBS O/Światki  Nr rachunku: 54 8857 1025 3002 0200 0101 0018 lub indywidualny numer rachunku bankowego otrzymany od Urzędu Gminy w Świątkach;
    2) wszelkie inne należności, takie jak: podatek lokalny, opłaty skarbowe i inne nie określone w punkcie 1 należy uiszczać na rachunek bankowy Gminy Świątki w WBS O/Światki Nr rachunku: 47 8857 1025 3001 0000 0101 0001 lub indywidualny numer rachunku bankowego otrzymany od Urzędu Gminy  w Świątkach.
 Powyższe ograniczenia wprowadzone zostały w trosce o Państwa bezpieczeństwo.
 Za powstałe utrudnienia przepraszam.


Wójt
Gminy Świątki
/-/ Sławomir Kowalczyk