WÓJT GMINY ŚWIĄTKI
OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE
W URZĘDZIE GMINY W ŚWIĄTKACH
I. Stanowisko pracy – ds. zarządzania kryzysowego, obrony ludności, ochrony informacji niejawnych.
II. Wymagania:
1. niezbędne:
1) obywatelstwo polskie;
2) wykształcenie wyższe na kierunku bezpieczeństwo narodowe;
3) pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
4) niekaralność za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;
5) stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.
2. dodatkowe:
1) znajomość przepisów prawnych dotyczących stanowiska pracy tj. m.in.:
a) ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych;
b) ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej,
c) ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym;
d) ustawa z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym;
e) ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;
f) ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.
2) kategoria prawa jazdy „B”;
3) praktyczna umiejętność obsługi komputera oraz urządzeń łączności przewodowej i bezprzewodowej;
4) umiejętność myślenia strategicznego i precyzyjnego formułowania myśli;
5) umiejętność redagowania pism w sposób czyniący je zrozumiałymi dla czytającego;
6) umiejętność logicznego wyciągania wniosków z przyjętych założeń;
7) odporność na stres;
8) komunikatywność;
9) umiejętność pracy w zespole.
III. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. W zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczpospolitej Polskiej:
1) przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny;
2) współdziałanie z organami wojskowymi w administrowaniu rezerwami osobowymi dla celów powszechnego obowiązku obrony;
3) orzekanie o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzeniu gospodarstwa rolnego i uznaniu za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny;
4) udzielanie przysługujących żołnierzom i członkom ich rodzin zasiłków na utrzymanie rodzin oraz pokrywanie należności mieszkaniowych i opłat eksploatacyjnych;
5) prowadzenie spraw związanych ze świadczeniami osobistymi i rzeczowymi na rzecz obronności kraju;
6) tworzenie oraz nadzór nad utworzonymi formacjami obrony cywilnej,
7) nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności;
8) udzielanie pomocy i informacji wojskowym organom emerytalnym;
9) prowadzenie ewidencji osób tymczasowo aresztowanych i skazanych prawomocnym wyrokiem;
10) prowadzenie spraw z zakresu poboru i akcji kurierskiej;
11) prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego;
12) realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.
2. W zakresie realizacji zadań dotyczących zarządzania kryzysowego:
1) kierowanie monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy;
2) realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:
a) realizacja zaleceń do gminnego planu zarządzania kryzysowego;
b) opracowywanie i przedkładanie staroście do zatwierdzenia gminnego planu zarządzania kryzysowego;
3) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego;
4) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gmin i gmin o statusie miasta;
5) zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
6) współdziałanie z Szefem Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie przeciwdziałania, zapobiegania i usuwania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
7) organizacja i realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej;
8) nadzorowanie i koordynowanie działań gminnego zespołu zarządzania kryzysowego.
3. W zakresie ochrony informacji niejawnych – pełnienie funkcji Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych:
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;
2) zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;
3) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
4) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
5) opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzorowanie jego realizacji;
6) prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
7) prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
8) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto, obejmującego wyłącznie:
a) imię i nazwisko;
b) numer PESEL;
c) imię ojca;
d) datę i miejsce urodzenia;
e) adres miejsca zamieszkania lub pobytu;
9) określenie dokumentu kończącego procedurę, datę jego wydania oraz numer;
10) przekazywanie odpowiednio ABW lub SKW do ewidencji, o których mowa w art. 73 ust. 1, danych, o których mowa w art. 73 ust. 2, osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa, na podstawie wykazu, o którym mowa w pkt 8.
4. Wykonywanie innych, nie ujętych w niniejszym zakresie czynności spraw doraźnych.