WÓJT GMINY ŚWIĄTKI

OGŁASZA NABÓR

NA WOLNE STANOWISKO URZĘDNICZE

W URZĘDZIE GMINY W ŚWIĄTKACH

 

 

I.       Stanowisko pracy ds. zarządzania kryzysowego, obrony ludności, ochrony informacji niejawnych.

II.    Wymagania:

1.       niezbędne:

1)          obywatelstwo polskie;

2)          wykształcenie wyższe na kierunku bezpieczeństwo narodowe;

3)          pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;

4)          niekaralność  za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe;

5)          stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na danym stanowisku.

2.      dodatkowe:

1)          znajomość przepisów prawnych dotyczących stanowiska pracy tj. m.in.:

a)         ustawa z dnia 5 sierpnia 2010 roku o ochronie informacji niejawnych;

b)        ustawa z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej,

c)         ustawa z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym;

d)        ustawa z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym;

e)         ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych;

f)         ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego.

2)          kategoria prawa jazdy „B”;

3)          praktyczna umiejętność obsługi komputera oraz urządzeń łączności przewodowej i bezprzewodowej;

4)          umiejętność myślenia strategicznego i precyzyjnego formułowania myśli;

5)          umiejętność redagowania pism w sposób czyniący je zrozumiałymi dla czytającego;

6)          umiejętność logicznego wyciągania wniosków z przyjętych założeń;

7)          odporność na stres;

8)          komunikatywność;

9)          umiejętność pracy w zespole.

III.  Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

 

1.     W zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony Rzeczpospolitej Polskiej:

1)          przygotowanie ludności i mienia komunalnego na wypadek wojny;

2)          współdziałanie z organami wojskowymi w administrowaniu rezerwami osobowymi dla celów powszechnego obowiązku obrony;

3)          orzekanie o konieczności sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzeniu gospodarstwa rolnego i uznaniu za posiadającego na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny;

4)          udzielanie przysługujących żołnierzom i członkom ich rodzin zasiłków na utrzymanie rodzin oraz pokrywanie należności mieszkaniowych i opłat eksploatacyjnych;

5)          prowadzenie spraw związanych ze świadczeniami osobistymi i  rzeczowymi na rzecz obronności kraju;

6)          tworzenie oraz nadzór nad utworzonymi formacjami obrony cywilnej,

7)          nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności;

8)          udzielanie pomocy i informacji wojskowym organom emerytalnym;

9)          prowadzenie ewidencji osób tymczasowo aresztowanych i skazanych prawomocnym wyrokiem;

10)      prowadzenie spraw z zakresu poboru i akcji kurierskiej;

11)      prowadzenie spraw z zakresu zarządzania kryzysowego;

12)      realizacja zadań gminy wynikających z ustawy o zakwaterowaniu Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej.

 

2.     W zakresie realizacji zadań dotyczących zarządzania kryzysowego:

1)        kierowanie monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie gminy;

2)        realizacja zadań z zakresu planowania cywilnego, w tym:

a)         realizacja zaleceń do gminnego planu zarządzania kryzysowego;

b)         opracowywanie i przedkładanie staroście do zatwierdzenia gminnego planu zarządzania kryzysowego;

3)        zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego;

4)        wykonywanie przedsięwzięć wynikających z planu operacyjnego funkcjonowania gmin i gmin o statusie miasta;

5)        zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym;

6)        współdziałanie z Szefem Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie przeciwdziałania, zapobiegania i usuwania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym;

7)        organizacja i realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej;

8)        nadzorowanie i koordynowanie działań gminnego zespołu zarządzania kryzysowego.

 

3.     W zakresie ochrony informacji niejawnych – pełnienie funkcji Pełnomocnika  ds. Ochrony Informacji Niejawnych[1]:

1)        zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;

2)        zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;

3)        zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;

4)        kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;

5)        opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzorowanie jego realizacji;

6)        prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;

7)        prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;

8)        prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto, obejmującego wyłącznie:

a)            imię i nazwisko;

b)            numer PESEL;

c)            imię ojca;

d)            datę i miejsce urodzenia;

e)            adres miejsca zamieszkania lub pobytu;

9)        określenie dokumentu kończącego procedurę, datę jego wydania oraz numer;

10)    przekazywanie odpowiednio ABW lub SKW do ewidencji, o których mowa  w art. 73 ust. 1, danych, o których mowa w art. 73 ust. 2, osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa, na podstawie wykazu, o którym mowa w pkt 8.

4.     Wykonywanie innych, nie ujętych w niniejszym zakresie czynności spraw doraźnych.



[1]Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych zobowiązany będzie do otrzymania odpowiedniego poświadczenia bezpieczeństwa wydanego przez ABW oraz otrzymania zaświadczenie o przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych przeprowadzonym przez ABW. W przypadku nie otrzymania odpowiedniego poświadczenia oraz ukończenia przeszkolenia, po zatrudnieniu, umowa o pracę zostanie rozwiązana lub nie będzie przedłużona.

 

 

więcej szczegółów w załączniku poniżej