Przetarg nr ROS.271.11.2022 w trybie podstawowym art.275 pkt 2 na „Odbiór i transport odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Świątki w okresie od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r.”
Zamawiający:
Gmina Świątki
Tytuł przetargu:
„Odbiór i transport odpadów komunalnych pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych na terenie Gminy Świątki w okresie od 01.01.2023 r. do 31.12.2023 r.”
CPV:
Główny kod CPV: 90500000-2 - Usługi związane z odpadami
Dodatkowy kod CPV:
90512000-9 - Usługi transportu odpadów
90513100-7 - Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
Tryb zamówienia:
Tryb Podstawowy art. 275 pkt 2
Warunki:
Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu, dotyczące:
1) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika
to z odrębnych przepisów:
a) wpis do „Rejestru podmiotów, wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach
i gospodarujących odpadami (BDO)” prowadzonego przez Marszałka Województwa jako
zbierający odpady lub przetwarzający odpady zgodnie z treścią zezwolenia oraz transportujący
odpady w zakresie wszystkich odpadów objętych przedmiotem zamówienia.
2)sytuacji ekonomicznej lub finansowe:
a) Zamawiający uzna warunek udziału za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest
ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej
związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjna tego ubezpieczenia na kwotę nie
mniejsza niż 300.000,00 zł;
2) zdolności technicznej lub zawodowej:
Zamawiający uzna warunek udziału za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że:
a) w okresie ostatnich 3 lat, wykonał, a w przypadku świadczeń powtarzających się lub ciągłych
również wykonywanych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w
sposób należyty, co najmniej 2 zadania polegające na odbiorze i transporcie odpadów
komunalnych z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych w sposób ciągły przez co
najmniej 12 miesięcy każde zadanie, o łącznej masie co najmniej 600 Mg każda,
b) wyposażenie bazy magazynowo – transportowej, wyposażenie pojazdów, utrzymanie
odpowiedniego stanu technicznego i sanitarnego pojazdów i urządzeń powinno spełniać
wymagania zawarte w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 11 stycznia 2013 roku w sprawie szczegółowych
wymagań w zakresie odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (Dz. U. z 2013 r. poz.122),
c) posiada:
- co najmniej dwóch pojazdów specjalnych bezpylnych (śmieciarka) z funkcją kompaktującą
przystosowanych do odbierania zmieszanych odpadów komunalnych zbieranych w pojemnikach
60 l -1100 l, w tym jeden pojazd – śmieciarka na podwoziu dwuosiowym o dopuszczalnej masie
całkowitej nie większej niż 4600 kg o nacisku nieprzekraczającym 3,5 t na oś,
- co najmniej dwóch pojazdów przystosowanych do odbierania selektywnie zebranych odpadów
komunalnych,
- co najmniej jednego pojazdu do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej.
2. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji ekonomicznej
lub finansowej podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków
prawnych.
3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby,
składa, wraz z wnioskiem o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
albo odpowiednio wraz z ofertą, zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby
do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji danego zamówienia
lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że Wykonawca realizując zamówienie,
będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów.
4. Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez podmioty udostępniające zasoby
zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają
na wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa
w art. 112 ust. 2 pkt 3 i 4, oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy
wykluczenia, które zostały przewidziane względem Wykonawcy.
5. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu
udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez Wykonawcę warunków udziału
w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda,
aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego zastąpił ten podmiot innym
podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału
w postępowaniu.
6. Wykonawca nie może, po upływie terminu składania wniosków o dopuszczenie
do udziału w postępowaniu albo ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów
udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu albo ofert nie polegał on w danym zakresie na
zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
Termin realizacji:
01.01.2023 - 31.12.2023
Osoba odpowiedzialna:
Wojtera Zbigniew
Miejsce składania ofert:
Identyfikator miniPortalu 2486d3a9-00e0-48b9-ab33-d9c6e943ffce
Oferty można składać do:
2022-11-25 godz: 08:00
Otwarcie ofert:
2022-11-25 godz: 08:30
Miejsce otwarcia ofert:
Identyfikator miniPortalu 2486d3a9-00e0-48b9-ab33-d9c6e943ffce
Kryteria wyboru:
cena 60 %
aspekty społeczne 40 %
Wadium:
nie wymagane
Uwagi:
brak
Firmy uczestniczące