Postępowanie administracyjne w sprawie wydania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego
Symbol:
Wydział:
Podstawa prawna: Art. 40, ust. 1, 4 i 6 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. Nr 14, poz. 60 z późniejszymi zmianami). § 8 i 10 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 24 stycznia 1986 roku w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o drogach publicznych (Dz. U. Nr 6, poz. 33 z późniejszymi zmianami). Art. 104 i art. 106 K.p.a. (Dz. U. z 1980 r., Nr 9, poz. 26 z późniejszymi zmianami). Art. 39 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 1996 r., Dz. U. Nr 13 z późniejszymi zmianami). Art. 104 Kodeksu postępowania administracyjnego.
Opłaty: · za wniosek - 5,00 zł, · za każdy załącznik - 0.50 zł - nie podlegają opłacie skarbowej wnioski i załączniki na wydanie zezwolenia na zajęcie pasa w celu wykonania przyłącza infrastruktury technicznej do budynku mieszkalnego
Termin odpowiedzi: Do 30 dni; w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy
Jednostka odpowiadająca: inspektor d/s gospodarki komunalnej
Tryb odwoławczy: Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie za pośrednictwem Wójta Gminy Świątki w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji (odwołanie składa się w sekretariacie Urzędu).
Uwagi: W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia. Zgodnie z w/w ustawą wniosek powinien być złożony z 3-miesięcznym wyprzedzeniem.
Dokumenty
Wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego,
Plan sytuacyjny z domiarami i zakreślonym kolorem czerwonym obrysem powierzchni pasa drogowego,
Warunki techniczne wykonania przyłącza,
W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.