Zasady rejestracji, zmian w rejestrze i wykreślenia z rejestru żłobka i klubu dziecięcego prowadzonego przez osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej
Zasady rejestracji, zmian w rejestrze i wykreślenia z rejestru żłobka i klubu dziecięcego prowadzonego przez osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej
Podstawa prawna:
Art. 28 i następne ustawy z dnia 4 lutego 2011 roku o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (tekst jednolity. Dz. U. z 2016 roku, poz. 157).
Informacje ogólne:
-
Żłobki i kluby dziecięce mogą tworzyć i prowadzić gminy, osoby fizyczne oraz osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadającej osobowości prawnej.
-
Prowadzenie żłobka lub klubu dziecięcego wymaga wpisu do Rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
-
Rejestr żłobków i klubów dziecięcych prowadzi Wójt Gminy Świątki.
-
Rejestr jest jawny i podlega publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy w Świątkach na stronie …
-
Zgodnie z art. 33 ust. 1 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 157) wpis do rejestru podlega opłacie, która stanowi dochód własny gminy.
-
Aby uzyskać wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych, należy złożyć pisemny wniosek .
Sposób postępowania podczas rejestracji:
1. W celu rejestracji żłobka lub klubu dziecięcego należy złożyć wypełniony wniosek o wpis do Rejestru.
2. Wnioskodawca jest zobowiązany do przedstawienia do wglądu:
-
dokumentu stwierdzającego tytuł prawny do lokalu, w którym ma być prowadzona opieka;
-
w przypadku osoby fizycznej dowód osobisty lub inny dokument potwierdzający tożsamość,
-
dowód dokonania opłaty, o której mowa w art. 33 ustawy, lub składa jego kopię,
-
odpis z odpowiedniego rejestru – dotyczy podmiotów będących osobą prawną lub jednostką organizacyjną nieposiadającą osobowości prawnej,
-
opinię Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej dotyczącą standardów lokalu, w którym będzie prowadzony żłobek/klub dziecięcy,
-
opinię właściwego Państwowego Inspektora Sanitarnego dotyczącą standardów lokalu, którym będzie prowadzony żłobek/klub dziecięcy.
Wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych podlega opłacie, opłata nie może być wyższa niż 50% minimalnego wynagrodzenia.
Rada Gminy Świątki w drodze uchwały określiła kwotę za wpis w wysokości 45% minimalnego wynagrodzenia – 832,50 zł http://bip.swiatki.nowoczesnagmina.pl/?a=2972
Opłatę za wpis do rejestru należy dokonać w kasie Urzędu Gminy lub na rachunek bankowy:
Urząd Gminy Świątki, Warmiński Bank Spółdzielczy w Jonkowie Oddział w Świątkach, nr rachunku: 47 8857 1025 3001 0000 0101 0001.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd Gminy w Świątkach
Świątki 87
11-008 Świątki
pokój nr 9, tel. 89 616-98-83
Sposób załatwienia sprawy:
Przed dokonaniem wpisu do rejestru pracownicy Urzędu Gminy w Świątkach dokonają wizytacji lokalu, celem ustalenia, czy żłobek lub klub dziecięcy zapewnia bezpieczne i higieniczne warunki wychowania i opieki nad dziećmi.
Po dokonaniu wpisu do rejestru - wnioskodawca otrzyma zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
Od tego momentu podmiot będzie podlegać nadzorowi gminy, w zakresie warunków i jakości świadczonej opieki nad dziećmi do lat 3.
Nadzór sprawowany będzie na podstawie planu nadzoru. Czynności nadzorcze mogą być również prowadzone poza planem nadzoru.
Odmowa wpisu w przypadku gdy:
-
Podmiot nie spełnienia warunków wymaganych do utworzenia i prowadzenia żłobka/klubu dziecięcego.
-
Wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem
Zasady dokonywania zmian w Rejestrze:
Podmiot wpisany do Rejestru jest zobowiązany do informowania organu prowadzącego Rejestr o wszelkich zmianach danych wskazanych we wniosku lub dokumentach stanowiących załączniki do wniosku wymaganych przy rejestracji w terminie 14 dni od zaistnienia zmian (załącznik nr 2 informacja o zmianach );
Zasady wykreślania zarejestrowanych podmiotów z Rejestru:
-
Wykreślenie z Rejestru następuje w przypadku:
-
złożenia przez podmiot wpisany do Rejestru wniosku o wykreślenie (załącznik);
-
nieusunięcia przez podmiot, w wyznaczonym terminie, nieprawidłowości
w zakresie prowadzenia żłobka lub klubu dziecięcego; -
przekazania we wniosku oraz dołączonych do niego dokumentach informacji niezgodnych ze stanem faktycznym;
-
Zmiany w rejestrze oraz wykreślenie z rejestru są z mocy ustawy zwolnione z opłaty.
Załączniki:
-
Wniosek o wpis do rejestru żłobków i klubów dziecięcych.
-
Informacja o zmianie danych zawartych w rejestrze żłobków i klubów dziecięcych.
-
Wniosek o wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych
Załączniki (5) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Załączniki
Metadane
Podmiot udostępniający: | sekretarz Gminy |
Źródło informacji: | Sekretarz Gminy |
Data utworzenia: | 2016-11-23 10:24:23 |
Wprowadził do systemu: | Wojtera Zbigniew |
Data wprowadzenia: | 2016-11-23 10:24:40 |
Opublikował: | Wojtera Zbigniew |
Data publikacji: | 2016-12-01 09:57:12 |
Ostatnia zmiana: | 2016-12-08 10:15:58 |
Ilość wyświetleń: | 4348 |